10-09-2005, 00:24 AM
arusaamatuks jääb, mida sellega saavutatakse, kui inimesed massiliselt sõlmivad maksevabasid lepinguid või teevad ajutisi kustutamisi registrist?
Raha ju kuhugi juurde ei tule (v.a. laiskade ja teadmatute arvelt ) ja, kes tahab maksmata sõita, sõidab edasi (maksevaba lepinguga, ilma poliisita nagu seni).
Registri korrastamine on üks asi, ja ilma piitsa näitamata seda ei saavutakski, aga siis võiks ju nii öeldagi, et see on eesmärk. Julgeks arvata, et 90% inimestest ei saa tõeliselt aru, milleks see sebimine kõik. Küsitav on ka kõigi nende kulutuste õigustatus, mis LKF-i, ARK ja seltside poolt kantakse.
Või kas tõesti on siis ilma lepinguta sõidukid niivõrd palju avariisid teinud (kui palju - see on ilmselt saladus), et see on tõsine probleem, ja kas siis seni nende omanikelt kahjusid välja nõuda ei olegi õigust? (kõlaks kuidagi jaburalt, et saab kehtestada kohustused ja sanktsioonid kõikidele inimestele, kes ei ole kahjusid tekitanud, aga sama ei saa nõuda neilt vähestelt, kes on kahju tekitanud)
Ja üks ebameeldiv nüanss on veel - nimelt tagasiulatuv nõue. (Õnneks küll on tagasiulatuvuse periood piiratud 1. sept 2005-ga.) Õigustatus nõuet esitada võib vabalt juhtuda näiteks siis kui omanik ei ole kogu sellest sebimisest teadlik ega ole saanud kätte ka teatist (+ muud arusaamatused ja inimlikud eksimused või tehnilised apsud - NB kasvõi Valdo näide).
Arvestades \"kuriteo\" \"raskust\", tunduvad meetmed olevat väga tõsised.
Sellisel taustal väga ei imestakski, kui pastakast imetaks välja näiteks ka nõue, et aegunud juhiload tuleb tingimata uuendada ka siis, kui autoga ei sõideta ja kehtestataks sanktsioonid lubade uuendamata jätmise eest. Ja tegelikkuses piirduks kogu üritus sellega, et tuhanded inimesed aetakse liikvele ja nõutakse neilt isegi mitte lubade uuendamist, vaid piisab ka avaldusest selle kohta, et nad ei tahagi lubasid uuendada järgmise aasta jooksul.
Raha ju kuhugi juurde ei tule (v.a. laiskade ja teadmatute arvelt ) ja, kes tahab maksmata sõita, sõidab edasi (maksevaba lepinguga, ilma poliisita nagu seni).
Registri korrastamine on üks asi, ja ilma piitsa näitamata seda ei saavutakski, aga siis võiks ju nii öeldagi, et see on eesmärk. Julgeks arvata, et 90% inimestest ei saa tõeliselt aru, milleks see sebimine kõik. Küsitav on ka kõigi nende kulutuste õigustatus, mis LKF-i, ARK ja seltside poolt kantakse.
Või kas tõesti on siis ilma lepinguta sõidukid niivõrd palju avariisid teinud (kui palju - see on ilmselt saladus), et see on tõsine probleem, ja kas siis seni nende omanikelt kahjusid välja nõuda ei olegi õigust? (kõlaks kuidagi jaburalt, et saab kehtestada kohustused ja sanktsioonid kõikidele inimestele, kes ei ole kahjusid tekitanud, aga sama ei saa nõuda neilt vähestelt, kes on kahju tekitanud)
Ja üks ebameeldiv nüanss on veel - nimelt tagasiulatuv nõue. (Õnneks küll on tagasiulatuvuse periood piiratud 1. sept 2005-ga.) Õigustatus nõuet esitada võib vabalt juhtuda näiteks siis kui omanik ei ole kogu sellest sebimisest teadlik ega ole saanud kätte ka teatist (+ muud arusaamatused ja inimlikud eksimused või tehnilised apsud - NB kasvõi Valdo näide).
Arvestades \"kuriteo\" \"raskust\", tunduvad meetmed olevat väga tõsised.
Sellisel taustal väga ei imestakski, kui pastakast imetaks välja näiteks ka nõue, et aegunud juhiload tuleb tingimata uuendada ka siis, kui autoga ei sõideta ja kehtestataks sanktsioonid lubade uuendamata jätmise eest. Ja tegelikkuses piirduks kogu üritus sellega, et tuhanded inimesed aetakse liikvele ja nõutakse neilt isegi mitte lubade uuendamist, vaid piisab ka avaldusest selle kohta, et nad ei tahagi lubasid uuendada järgmise aasta jooksul.