19-09-2005, 22:12 PM
to unimyts:
Yldjuhul on siiski nii, et mida uuem ja modernsem on mootor, seda kergem ja lihtsamate vahenditega on seda voimalik forsseerida. Näitena 638 ja 634 mootorite vordlus:
638-l on forsseeritavuse poolest selged eelised 634 suhtes - 4 raamlaagriga väntvoll (634-l vaid 3-ga), tugevamad kolvid (634-l murdub kergesti kolvi alaserv ylevooluakna kohast), kitsamad kolvirongad (2 mm - rongaste kogupindala 348 ruut-mm), (634-l 2,5 mm - rongaste kogupindala 435 ruut-mm -> suurem hoordumine) malmhylsiga alu-silindrid (634-l täismalm -> alu soojusjuhtivus on vorreldes malmiga 2,5x parem - ja sa proovi korra malmakanaleid suurendada), 2 eraldi sisselaskekanalit karpa juurest (634-l vaid 1 (ja krdi käänuline)), nn. 4 kanaliga silindrid (634-l 2 kanaliga), silindrite omavaheline suurem vahe (634-l sil. kitsas vahe kokkujooksmise peapohjus), silindrite kinnitus 4 tikkpoldiga (634-l vaid 3), jne, jne.... Et 638 kergemini laguneb, on rohkem subjektiivne arvamus... 638-l on kyll sama kubatuuri juures rohkem HJ, s.t, korgem liitrivoimsus, aga selle vorra on mootorit konstruktsiooniliselt ka täiustatud... See kas midagi vastu peab voi laguneb, soltub rohkem sadula ja lenksu vahemuhvist
2 karpa paigaldamine on soovitatav ainult siis, kui on töödeldud sisselaset tervikuna - esiteks on sellega voimalik jaotada gaasisambad kaheks iseseisvaks sambaks, mida on kergem kontrollida - nt sisselaskekollektorit pikendades/lyhendades (ja et ei tekiks segu rikastumist kyttesegu tagasisurumisel karpasse) rääkimata paremast ja yhtlasemast horendusest (kui yhe suure looriga karpa puhul), sellega ka parem yleminek tyhikäigult keskmistele pööretele, jne. Puuduseks muidugi kyttesegu lahjenemise oht (kui looride ristloikepindala on suurem esialgse karpa loori ristloikepindalast->halb horendus->kyttesegu lahjenemine->halb käivitumine, ebayhtlane töötamine, mootori ylekuumenemine), keerulisem ajam ja synkroniseerimine ... niipalju siis teooriast....
Yldjuhul on siiski nii, et mida uuem ja modernsem on mootor, seda kergem ja lihtsamate vahenditega on seda voimalik forsseerida. Näitena 638 ja 634 mootorite vordlus:
638-l on forsseeritavuse poolest selged eelised 634 suhtes - 4 raamlaagriga väntvoll (634-l vaid 3-ga), tugevamad kolvid (634-l murdub kergesti kolvi alaserv ylevooluakna kohast), kitsamad kolvirongad (2 mm - rongaste kogupindala 348 ruut-mm), (634-l 2,5 mm - rongaste kogupindala 435 ruut-mm -> suurem hoordumine) malmhylsiga alu-silindrid (634-l täismalm -> alu soojusjuhtivus on vorreldes malmiga 2,5x parem - ja sa proovi korra malmakanaleid suurendada), 2 eraldi sisselaskekanalit karpa juurest (634-l vaid 1 (ja krdi käänuline)), nn. 4 kanaliga silindrid (634-l 2 kanaliga), silindrite omavaheline suurem vahe (634-l sil. kitsas vahe kokkujooksmise peapohjus), silindrite kinnitus 4 tikkpoldiga (634-l vaid 3), jne, jne.... Et 638 kergemini laguneb, on rohkem subjektiivne arvamus... 638-l on kyll sama kubatuuri juures rohkem HJ, s.t, korgem liitrivoimsus, aga selle vorra on mootorit konstruktsiooniliselt ka täiustatud... See kas midagi vastu peab voi laguneb, soltub rohkem sadula ja lenksu vahemuhvist
2 karpa paigaldamine on soovitatav ainult siis, kui on töödeldud sisselaset tervikuna - esiteks on sellega voimalik jaotada gaasisambad kaheks iseseisvaks sambaks, mida on kergem kontrollida - nt sisselaskekollektorit pikendades/lyhendades (ja et ei tekiks segu rikastumist kyttesegu tagasisurumisel karpasse) rääkimata paremast ja yhtlasemast horendusest (kui yhe suure looriga karpa puhul), sellega ka parem yleminek tyhikäigult keskmistele pööretele, jne. Puuduseks muidugi kyttesegu lahjenemise oht (kui looride ristloikepindala on suurem esialgse karpa loori ristloikepindalast->halb horendus->kyttesegu lahjenemine->halb käivitumine, ebayhtlane töötamine, mootori ylekuumenemine), keerulisem ajam ja synkroniseerimine ... niipalju siis teooriast....