22-09-2005, 08:44 AM
Aspelund Kirjutas:Varajasel GAZ-51-l oli muidki omapäraseid detaile, näiteks ketaspidur käsipidurina, samuti olid mootoris paaris ja paaritutel silindritel erinevad kepsud (tähis 11-.....). Alles ZIM-i tulekuga tulid sama pikkusega kepsud (tähis 12-....).
Täpsustuseks: 11-oli enne sõda toodetud kuuese mootoriga GAZ-M1 mootori tähis. Seoses ZIM-i saabumisega seda siis modiftseeriti.
Mis oli vana ja uue kepsu erinevuseks, vajab veel uurimist.
Asp,
sirvis 1953.aasta tehaseraamatut
Varaste Gaz 51 mootorikepsud olid tähisega 11-6200 esimese, kolmanda ja viienda silindri jaoks ning 11-6201 teise, neljanda ja 6 silindri jaoks ja valmistati neid asümmeetrilistena. Kepsude asümmeetrilisus tingis loomulikult kogu mootori kiirema kulumise. Sümmeetriline keps tuli seoses \"Pobeda\" tulekuga. Aga kas tõesti Pobi keps sai kanda 1946 tähist 12-XXXXXXXX s.o. veel aastaid enne Zimi \"ilmaletulekut\" või kandsid sümmeetrilised kepsud algselt tähist 20-xxxxxxx?
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.