22-09-2005, 11:38 AM
ABCDE
Ajalugu siis järgmine: Tubli õhtuse kekkooli õppurina pakkus HM (haridusministeerium) sama kooli C-kat. kursused tasuta läbida. Oma kooli õppureid oli kursusel kõigest 5, ülejäänud 15 mujalt linna ettevõttetest Aasta oli siis 1981. Õppesõidukiks veel vana hea \"molotov\" 51A koos kohustusliku topeltsidurdamise ja vahegaasiga käikude lülitamisel. Õpetaja lubas sõita kas alla 40 või üle 50 km/h (sel ajal oli linna piirkiirus 60), kuna vahemikus tahtis tasakaalutu kardaan masina laiali raputada. Juunis oli eksam, kuid kuna olin veel nõnna noor, 17 alles, kirjutati lubade märkustesse lubade kehtima hakkamise aeg \"Dejstvitelno s ...\". Kohe augustis, kui vanus lubas, läksin uuesti RAI-sse A,B-d taotlema. Selleks pidi ainult sõidueksami sooritama, sest C-kat oli kõrgem ja madalaimaid kategooriaid sai tollal koolitamata.B eksamisõidukiks oli inspektorite kollane sinise triibuga vägagi äkiline \"issanda püss\" VAZ 2101. Mäletan, et paras närv oli sees ja jalg tudises gaasipedaalil, kõrval istumas pagunitega eksamineeria. Kolmesest eksamineeritavate gruppist õnnestus sõit ainult minul, kuna olin varemgi vanaisa 01-ga sõitnud, mis tolle \"püssi\" kõrval oli täiesti tuim tükk. A-kati eksamiks oli \"Kovrovetsiga\" 8 läbimine, kusjuures enne igat käänu pidi korraks käega suunda näitama.
Juba aasta pärast läksin E kati kursustele, finantseeris Autobaas nr. 7. Õppeautoks kaheteljelise haagisega ZIL 130. Niisiis kroonusse aega teenima minnes oli mul juba ABCE taskus.
1991 sai läbitud ka D kursus tibukollase Ikarusega, jällegi autobaasi toetamisel. Esialgu oli väga harjumatu manööverdamine pöörangutel, kuna juht bussiroolis istub ju keeravatest ratastest veel juppmaad eespool. Esmastel õppesõitudel juhendaja ütles millal parasjagu on aeg pöörama hakata.
Mingi lühikese aja jooksul, vist mõned kuud, kui sai omistatud autojuhi II-liik, sain palgale kõrgemat lisatasu, nn. liigitasu, kuni palgasüsteemi reformimiseni, mil liigid kaotati.
Sel kevadel sai läbitud Fixum Autokoolis veoautojuhtide ametikoolituse täiendkursustel.
On olemas ka sõiduõpetaja tunnistus aastast 92, aga ei tea, kas see praegusel ajal kehtikski.
Ajalugu siis järgmine: Tubli õhtuse kekkooli õppurina pakkus HM (haridusministeerium) sama kooli C-kat. kursused tasuta läbida. Oma kooli õppureid oli kursusel kõigest 5, ülejäänud 15 mujalt linna ettevõttetest Aasta oli siis 1981. Õppesõidukiks veel vana hea \"molotov\" 51A koos kohustusliku topeltsidurdamise ja vahegaasiga käikude lülitamisel. Õpetaja lubas sõita kas alla 40 või üle 50 km/h (sel ajal oli linna piirkiirus 60), kuna vahemikus tahtis tasakaalutu kardaan masina laiali raputada. Juunis oli eksam, kuid kuna olin veel nõnna noor, 17 alles, kirjutati lubade märkustesse lubade kehtima hakkamise aeg \"Dejstvitelno s ...\". Kohe augustis, kui vanus lubas, läksin uuesti RAI-sse A,B-d taotlema. Selleks pidi ainult sõidueksami sooritama, sest C-kat oli kõrgem ja madalaimaid kategooriaid sai tollal koolitamata.B eksamisõidukiks oli inspektorite kollane sinise triibuga vägagi äkiline \"issanda püss\" VAZ 2101. Mäletan, et paras närv oli sees ja jalg tudises gaasipedaalil, kõrval istumas pagunitega eksamineeria. Kolmesest eksamineeritavate gruppist õnnestus sõit ainult minul, kuna olin varemgi vanaisa 01-ga sõitnud, mis tolle \"püssi\" kõrval oli täiesti tuim tükk. A-kati eksamiks oli \"Kovrovetsiga\" 8 läbimine, kusjuures enne igat käänu pidi korraks käega suunda näitama.
Juba aasta pärast läksin E kati kursustele, finantseeris Autobaas nr. 7. Õppeautoks kaheteljelise haagisega ZIL 130. Niisiis kroonusse aega teenima minnes oli mul juba ABCE taskus.
1991 sai läbitud ka D kursus tibukollase Ikarusega, jällegi autobaasi toetamisel. Esialgu oli väga harjumatu manööverdamine pöörangutel, kuna juht bussiroolis istub ju keeravatest ratastest veel juppmaad eespool. Esmastel õppesõitudel juhendaja ütles millal parasjagu on aeg pöörama hakata.
Mingi lühikese aja jooksul, vist mõned kuud, kui sai omistatud autojuhi II-liik, sain palgale kõrgemat lisatasu, nn. liigitasu, kuni palgasüsteemi reformimiseni, mil liigid kaotati.
Sel kevadel sai läbitud Fixum Autokoolis veoautojuhtide ametikoolituse täiendkursustel.
On olemas ka sõiduõpetaja tunnistus aastast 92, aga ei tea, kas see praegusel ajal kehtikski.
