29-09-2005, 16:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-09-2005, 16:12 PM ja muutjaks oli valdo.)
Kui tegu on sõjajärgse aparaadiga (mida on õigem kutsuda EMWks), siis neid oli omal ajal siin massiliselt. Neid tuli 1945-53 massiliselt repaeratsioonimaksetena N.Liitu sisse ja enne IŽide levikut oli ta sõjajärgne tüüpmasin. Tükke liigub huviliste seas ka palju. Muide - EMW-R-35 ehk Eisenachi tehase kolmepooleste pea kogu toodang läks sõjakahjude korvamiseks N.Liitu, Lääne poole neid liikureid jäi ülivähe.
Tuvastamiseks piisab kiigata isendi raaminumbrit. Kui see on 2XX XXX (st kakssada tuhat \"kopikatega\"), siis on tegu idasektorisse jäänud Eisenachi tehases valmistet EMWga. Sõjaeelsel ajal ehk 1937-40 valmistet isendit peavad kandma raaminumbrit 300 000 kuni ca 316 000.
Kui tegu on siiski ehtse sõjaeelse masinaga, siis on muidugi asi palju-palju hauldasem ja nende enamik jäi Läände. Sel juhul tuleb muidugi vaadata, kas ja kui palju on isendil EMW tükke küljes - valdav enamik siin viimastel aastakümnetel ringelnud varuosi pärinesid siiski sõjajärgsetelt EMWdelt.
Tuvastamiseks piisab kiigata isendi raaminumbrit. Kui see on 2XX XXX (st kakssada tuhat \"kopikatega\"), siis on tegu idasektorisse jäänud Eisenachi tehases valmistet EMWga. Sõjaeelsel ajal ehk 1937-40 valmistet isendit peavad kandma raaminumbrit 300 000 kuni ca 316 000.
Kui tegu on siiski ehtse sõjaeelse masinaga, siis on muidugi asi palju-palju hauldasem ja nende enamik jäi Läände. Sel juhul tuleb muidugi vaadata, kas ja kui palju on isendil EMW tükke küljes - valdav enamik siin viimastel aastakümnetel ringelnud varuosi pärinesid siiski sõjajärgsetelt EMWdelt.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.