BMW R35 1939a
#4

Ishijupp Kirjutas:Selle isendi vl. aastaks on märgitud 1939 ja nii birkal kui embleemil on BMW. Ma pole EMW ja BMW märkide kasutuse ajaloost aru saanud- lugesin kusagilt, et EMW tehas osteti BMW poolt 1928 aastal, misjärel seal valmistati ajaloo esimesed \"BMW dixi\"d. Miks aastaid hiljem EMW märk taas kasutusele võeti?

Asi on selles, et peale-1945 Eisenachis toodetud R-35-d kandsid igal pool kirja BMW, kuid maailma motospetside poolt ei tunnistata neid alati \"täisväärtuslike\" BMWdena ning seepärast nimetatakse EMWdeks. 1945-56 Eisenachi tehasest välja vuranud tsiklid ei kandnud EMW märki mitte kusagil.

Tõenäoliselt tingis sellise vahetegemise ja EMW nimetuse kasutamise asjaolu, et Lääne okupatsioonisektoritesse jäänud \"õige\" BMW tehas (Münchenis) tegutses BMW nime all edasi (ja tegutseb praegugi), tema harutehas Eisenachis jäi aga N.Liidu okupatsioonitsooni ehk hilisema Ida-Saksa aladele. Loomulikult ei omanud Müncheni BMW siis Eisenachi tehase üle mingit kontrolli. 1940ndate lõpul ja 50ndate algul sellele aga ei mõeldud.

Kui sildi peal on 1939, siis on seal arvatavasti ka 3XX XXX raaminumber, kui tegu ei ole just võltsingu/replikaga. Kontrollima peab igal juhul. Samas ei tähenda silt veel tervet ratast ning kui \'39. aasta \"õige\" BMW on kunagi 1950-80ndatel uuesti taastatud / üles ehitatud, võidi talle külge panna nii mitmeidki EMW tükke, mis sõjaeelse BMW tükkidest siin-seal nüanssides erinevad. Sest veel 1970ndatel oli Eestis EMW tükke lademes, sõjaeelse BMW tükke leidus aga juba harva. Seetõttu ma laseksingi aparaati mingil väga heal BMW tundjal kontrollida.

Olen ise näinud mitmeid 1930ndate BMW / 1940ndate EMW hübriide omal ajal.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
BMW R35 1939a - Autor: Ishijupp - 29-09-2005, 15:47 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne