hübriidauto
#1

Tekikis selline ksüimus, et miks uuematel hübriidautodel on bensiinimootor ja elektrimootor ühendatud kokku planetaarajamiga? ise pakuks palju perspektiivikama skeemi:
Peamine vooluallikas on diiselmootor, mis on ühendatud generaatoriga. Diiselmootor töötaks püsi-pööretel ja oleks sellise võimsusega, millest piisab ühtlase kiiruse hoidmiseks ütleme 120 km/h juures pluss akude laadimiseks. Lisaks oleks siis akud, mida kasutaks kiirendamisel. Nüüd tuleb peamine osa - igal rattal oleks oma elektrimootor, mis asub koos ülekandega ratta juures ja liigub koos vedrustusega. Põhimõtteliselt oleks see nelivedu, mida juhitaks elektrooniliselt, puudub vajadus deferentsiaalilukkude ja isegi diferentsiaali järele. Lisaks toimuks ka pidurdamine elektriliselt, vajadusel isegi vastuvooluga. Kogu asja juhiks keskne mikroprotsessor, mis jagaks igale rattale täpselt veo- ja pidurdusjõu sõltuvalt teekattest. Lisaks, kuna puuduvad igasugu veovõllid ja kardaanid, saaks ka tagumisi rattaid lihtsasti pööravateks teha.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
hübriidauto - Autor: vootele - 30-09-2005, 10:30 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne