Laadimis probleemid ZAZ\'ga
#2

G-502-ga mul kogemusi pole, kuid TZ-4K-14 generaator-ventilaator
on samasuguse ehitusega ja ligilähedaste tehniliste andmetega.
Alustuseks võiks võtta oommeetri ja ergutusmähise takistuse ära mõõta.
Kas ergutusmähise takistus on ootuspärane? Sapakal täpselt ei tea, aga 150W traktorigeneraatoril on kontaktrõngastelt mõõtes 5 oomi ja harjaklemmidelt ~6..7 oomi, seega maksimaalne ergutusvool külma mähise korral ~2A. Kas ergutuse otse +12V ühendamine mootori
tühikäigupöördeid mõjutab? Tean omast kogemusest, et madalatel tühikäigupööretel töötav 12Hj diiselmootor võib ergutusmähise aku plussklemmiga lühistamisel isegi
välja surra ,kuigi pöörlemissageduse regulaator püüab pöördeid hoida. Ilma regulaatorita 30..40 Hj bensiinimootoril peaks sellisele katsele veelgi ilmekamalt reageerima. Pinge aku klemmidel kasvas enne ergutusmähise akust lahtiühendamist ainult ~15..17 voldini.

Vead, mille avastamiseks generaator laiali tuleb lammutada:
3-faasilise alaldi üks õlg (või kuidas kolmefaasilisel alaldil
kahte järjestikku ühendatud dioodi nimetada?) ei tööta.
Veaks võib olla katkestus ühes kolmest generaatori mähisest, kui mähised on ühendatud ,,tähte\", ühe või mõlema dioodi katkestus. Mähis katkeb näiteks vibratsiooni tõttu, tavaliselt alaldiga ühendatud otsa juurest.

Ise arvan, et hari on lihtsalt hoidikusse kinni jäänud, sest ülejäänud
vigade tekkimiseks peaks generaatoriga midagi väga tõsist juhtuma
(mingi suurem sodi lendab sisse, + juhtme lühis kerega, ülekuumenemine).
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Laadimis probleemid ZAZ\'ga - Autor: nymmik - 03-10-2005, 10:20 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne