11-10-2005, 20:15 PM
Kas generaator peab sellisele koormusele vastu?
Mina ei soovitaks kumbagi varianti, sest vool esimesel juhul selles tagumise udutule juhtmes hakkab olema ligikaudu 14 A, kui tuled juba põlevad ja veel rohkem, kui tuled alles hakkavad põlema (hõõgniitide takistus külmas olekus on väiksem, kui töörežiimis). See salongis asuv lüliti on ~20W pirnile, mida läbiva voolu tugevus ei ületa tööolukorras 2 amprit. Pealegi on sellel juhtmel mingi takistus, arvatavasti oomi murdosades, kuid ikkagi tekib selles pingelang. Arvutades välja lampide takistuse ,,soojas\" olekus selgub, et see on ligikaudu 1 oom, mistõttu väikegi takistus tulede ahelas tekitab suhteliselt suure pingelanguse ja seega energiakao. Teise variandiga (küll mitte päris täpselt sama, lihtsalt
olemasolevatesse tuledesse olid müümise ajaks võimsamad lambid pistetud) on isiklik kogemus. Kaitsmeplokis sulasid tulede releed pesade
külge, nii, et nende eemaldamisel tuli nuga ja kruvikeerajat kasutada.
Kui tulesid juurde ühendada, tuleks ikkagi uued juhtmed vedada. Harilikult soovitatakse ühendada suuremate energiatarbijate juhtmed akuklemmidega. Kahjuks ei oska öelda, kas antud juhul on see õige lahendus või mitte, kuid kui on, tuleks võimalikult aku + klemmi lähedale panna kaitse, juhuks, kui juhe näiteks enne releed kerega lühistub.
Kaitse peaks olema kuskil 1,2..2 kordse (tulede lülitamise hetkel on vool
mitmeid kordi suurem, kui tööolekus) vooluvaruga, seega kuskil 20..30 ampri ringis. Pärast kaitset tuleb relee, mida võib juhtida sellest salongis asuvast lülitist. Relee väljundist lähevad juhtmed tuledesse. Mass on soovitav samuti otse aku miinusklemmilt tuleva juhtmega tekitada, sest
autokere pole just kõige väiksema aritakistusega metallist ja tulede ning mootori massiühenduse (selline lapik mitmekiuline juhe arvatavasti) vahele võib jääda värviga kaetud liitekohti jms.
Mina ei soovitaks kumbagi varianti, sest vool esimesel juhul selles tagumise udutule juhtmes hakkab olema ligikaudu 14 A, kui tuled juba põlevad ja veel rohkem, kui tuled alles hakkavad põlema (hõõgniitide takistus külmas olekus on väiksem, kui töörežiimis). See salongis asuv lüliti on ~20W pirnile, mida läbiva voolu tugevus ei ületa tööolukorras 2 amprit. Pealegi on sellel juhtmel mingi takistus, arvatavasti oomi murdosades, kuid ikkagi tekib selles pingelang. Arvutades välja lampide takistuse ,,soojas\" olekus selgub, et see on ligikaudu 1 oom, mistõttu väikegi takistus tulede ahelas tekitab suhteliselt suure pingelanguse ja seega energiakao. Teise variandiga (küll mitte päris täpselt sama, lihtsalt
olemasolevatesse tuledesse olid müümise ajaks võimsamad lambid pistetud) on isiklik kogemus. Kaitsmeplokis sulasid tulede releed pesade
külge, nii, et nende eemaldamisel tuli nuga ja kruvikeerajat kasutada.
Kui tulesid juurde ühendada, tuleks ikkagi uued juhtmed vedada. Harilikult soovitatakse ühendada suuremate energiatarbijate juhtmed akuklemmidega. Kahjuks ei oska öelda, kas antud juhul on see õige lahendus või mitte, kuid kui on, tuleks võimalikult aku + klemmi lähedale panna kaitse, juhuks, kui juhe näiteks enne releed kerega lühistub.
Kaitse peaks olema kuskil 1,2..2 kordse (tulede lülitamise hetkel on vool
mitmeid kordi suurem, kui tööolekus) vooluvaruga, seega kuskil 20..30 ampri ringis. Pärast kaitset tuleb relee, mida võib juhtida sellest salongis asuvast lülitist. Relee väljundist lähevad juhtmed tuledesse. Mass on soovitav samuti otse aku miinusklemmilt tuleva juhtmega tekitada, sest
autokere pole just kõige väiksema aritakistusega metallist ja tulede ning mootori massiühenduse (selline lapik mitmekiuline juhe arvatavasti) vahele võib jääda värviga kaetud liitekohti jms.