12-10-2005, 10:51 AM
Tavalise ketirattaga on pedaali kasutegur umbes 45-60kraadi
sellega aga 160-170.
See ju elementaarne füüsika:
kuna jõud mõjub ainult ühes suunas - ülevalt alla, siis on pedaali max siis, kui see on täiesti ette suunatud
ülejäänud ajast on õla suhe tunduvalt väiksem
ja inimene ei suuda vändata ja lihtsalt vabaga veeretab sellest raskest kohast üle.
See ketiratas kompenseerib selle õlamuutuse ja pedaalile suhteliselt mõjuv koormus on koguaeg ühtlane -
mitte ei tegele vändates sellise jõnks-jõnks surumisega
vaid lihtsalt ajad pedaale ringi.
Selline ketiratas on eriti ideaalne igasugustele velomobiilidele, kus sõitja asend poolpikali.
sellega aga 160-170.
See ju elementaarne füüsika:
kuna jõud mõjub ainult ühes suunas - ülevalt alla, siis on pedaali max siis, kui see on täiesti ette suunatud
ülejäänud ajast on õla suhe tunduvalt väiksem
ja inimene ei suuda vändata ja lihtsalt vabaga veeretab sellest raskest kohast üle.
See ketiratas kompenseerib selle õlamuutuse ja pedaalile suhteliselt mõjuv koormus on koguaeg ühtlane -
mitte ei tegele vändates sellise jõnks-jõnks surumisega
vaid lihtsalt ajad pedaale ringi.
Selline ketiratas on eriti ideaalne igasugustele velomobiilidele, kus sõitja asend poolpikali.