24-10-2005, 21:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-10-2005, 22:08 PM ja muutjaks oli valdo.)
Et siis varjupaigast puuduvad mudelid, mis on 1944-90 Eestis olnud masskasutuses, kuid nüüdseks peaaegu kadunud ja varjupaigas ei ole?
1. PAZ-652 - äkki meil õnnestub siiski Eesti pealt üks varjupaigakõlbulik vrakk leida (tervet vist enam mitte)?
2. Vanatüübiline KAG (eest kolmeosalise aknaga) - varjupaigas on juba hilisem, PAZi klaasidega isend
3. Turist-LAZ (ümara tagumikuga ja katuseakendega) - kardan, et enam ei leia, st Eestis ei ole väliselt tervet
4. TA-1 - usun, et kindlalt enam ei leia
5. TA-1A - ehk nn ühe akna võrra pikem GZA-651 - usun, et kindlalt enak ei leia
6. GZA-651 - kardan, et kõik säilinud 51 ninaga bussid on KAVZid (Saaremaa isendit peab kontrollima!) Ehk ka lootust eriti ei ole
7. MAZ (härg) 200 kastivariant (buss on juba) - ehk veel leiab? Venevere oma ära ei anta?
8. Ikaruse varasemad ümarad mudelid - neid oli enne 2xx seeriat väga palju erinevaid, varjupaigas on vaid Lux. Lootus kõiki mnudeleid saada on väike
9. LIAZ buss, kasvõi see uuem variant, mis Ida-Virus veel hiljuti kurseeris liine.
10. Troll 9Tr - ehk leiab kusagilt veel miski kobeda ümara trolli kere? Mõned veel on alles ju... Lootus ei ole kadunud päris...
11. Troll ZIU - kas nr 6 kere on veel alles ja terve? Kannatab vedada?
12. ZIS-154 buss ... ei ole mingit lootust minu arvates...
13. ZIS-155 buss. Mina tean vaid ühte isendit Viljandimaal ühe huvilise käes taastamist ootamas. Äkki leiab veel mõne varjupaiga jaoks? Miski 10-15 aastat tagasi oli neid Ridali lennuväljal soojakutena vedelenud - ega enam alles ei ole?
14. ZIS (ZIL)-127 buss. Üks on Pärnus huvilise käes, teiste saatusest ei tea midagi. Äkki loodaks imet, et veel ühe terve kere vähemalt välja tuleks? Väga ilus asi...
15. GAZ-53F oma "õige" radiaatorivõrega (suur tuli ülal, 1960ndad). Saaks hädakorral parra suvalisele pika kastiga 53le teise võre peale, oleks ka veidi vaatamist...
Ehk minu poolt 15 isendit esimese matsuga punasesse raamatusse...
1. PAZ-652 - äkki meil õnnestub siiski Eesti pealt üks varjupaigakõlbulik vrakk leida (tervet vist enam mitte)?
2. Vanatüübiline KAG (eest kolmeosalise aknaga) - varjupaigas on juba hilisem, PAZi klaasidega isend
3. Turist-LAZ (ümara tagumikuga ja katuseakendega) - kardan, et enam ei leia, st Eestis ei ole väliselt tervet

4. TA-1 - usun, et kindlalt enam ei leia

5. TA-1A - ehk nn ühe akna võrra pikem GZA-651 - usun, et kindlalt enak ei leia

6. GZA-651 - kardan, et kõik säilinud 51 ninaga bussid on KAVZid (Saaremaa isendit peab kontrollima!) Ehk ka lootust eriti ei ole
7. MAZ (härg) 200 kastivariant (buss on juba) - ehk veel leiab? Venevere oma ära ei anta?
8. Ikaruse varasemad ümarad mudelid - neid oli enne 2xx seeriat väga palju erinevaid, varjupaigas on vaid Lux. Lootus kõiki mnudeleid saada on väike

9. LIAZ buss, kasvõi see uuem variant, mis Ida-Virus veel hiljuti kurseeris liine.
10. Troll 9Tr - ehk leiab kusagilt veel miski kobeda ümara trolli kere? Mõned veel on alles ju... Lootus ei ole kadunud päris...
11. Troll ZIU - kas nr 6 kere on veel alles ja terve? Kannatab vedada?
12. ZIS-154 buss ... ei ole mingit lootust minu arvates...

13. ZIS-155 buss. Mina tean vaid ühte isendit Viljandimaal ühe huvilise käes taastamist ootamas. Äkki leiab veel mõne varjupaiga jaoks? Miski 10-15 aastat tagasi oli neid Ridali lennuväljal soojakutena vedelenud - ega enam alles ei ole?
14. ZIS (ZIL)-127 buss. Üks on Pärnus huvilise käes, teiste saatusest ei tea midagi. Äkki loodaks imet, et veel ühe terve kere vähemalt välja tuleks? Väga ilus asi...
15. GAZ-53F oma "õige" radiaatorivõrega (suur tuli ülal, 1960ndad). Saaks hädakorral parra suvalisele pika kastiga 53le teise võre peale, oleks ka veidi vaatamist...
Ehk minu poolt 15 isendit esimese matsuga punasesse raamatusse...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel