26-10-2005, 16:07 PM
130 baasil kallureid on kolme põhitüüpi: ZIL-MMZ-554,ZIL-MMZ-555 ja ZIL-MMZ-4502.Kõik neist on või olid Eestimaal väga levinud.
Ning omal ajal nii tavalised kallurid ZIL-585 on ka pea kõik loojakarja läinud (praegu tuleb meelde vaid hr R.Raju kogust pärinev EMm-i auto).
Püüaks siis lahti harutada ka Urali,KamAZ-i,MAZ-i ja KrAZ-i tüübid,mida teoreetiliselt võiks püüda hankida (jutt käib baasmudeleist):
Ural:
Ural-375 (bensumootor,6x6,oli nii madeleid kui ka sadulaid)
Ural-377 (375 6x4 versioon,muu jutt sama)
Ural-4320 (KamAZ-i mootoriga 375)
KamAZ:
KamAZ-5320 ja/või 53212 (6x4 madelid)
KamAZ-5410 ja/või 54112 (6x4 sadulad)
KamAZ-5511 (ehituste kallur)
KamAZ-55102 (nn.põllumajandus-KamAZ)
KamAZ-53213 (alusvanker eriveokite jaoks)
KamAZ-4310(1) 6x6 mudel.
MAZ-idest:
200-veoauto
200V-sadul
205-kallur
502-4x4
500/5335-madel
504/5429-sadul
5337-uue kabiiniga madel
5551-uue kabiiniga kallur
5432-uue kabiiniga sadul
6422-3-teljeline sadul.
Paraku ei tea,kas MAZ-516 mudeleid (6x2 veoskeemiga madel) Maarjamaal liikus ning kas neid ka alles on.
Siis veel KrAZ-id:
257 (6x4 puitkabiiniga madel)
256 (puitkabiiniga kallur)
258 (puitkabiiniga alusvanker kraanade jms jaoks-neid veel leidub)
255 (6x6 puitkabiiniga mudel)
Uue kabiiniga:
260 (6x6)
250 (6x4 alusvanker).
Igasugu erimasinaid Vene tehnika alusel liikus aga tohhuijaalt ja kõigi nende juba ülesloetleminegi läheks mõttetuks.Ainuüksi GAZ-ide ja ZIL.ide peal võib üsna kergelt kokku lugeda nii sadakond erinevat tüüpi jne...
Ning omal ajal nii tavalised kallurid ZIL-585 on ka pea kõik loojakarja läinud (praegu tuleb meelde vaid hr R.Raju kogust pärinev EMm-i auto).
Püüaks siis lahti harutada ka Urali,KamAZ-i,MAZ-i ja KrAZ-i tüübid,mida teoreetiliselt võiks püüda hankida (jutt käib baasmudeleist):
Ural:
Ural-375 (bensumootor,6x6,oli nii madeleid kui ka sadulaid)
Ural-377 (375 6x4 versioon,muu jutt sama)
Ural-4320 (KamAZ-i mootoriga 375)
KamAZ:
KamAZ-5320 ja/või 53212 (6x4 madelid)
KamAZ-5410 ja/või 54112 (6x4 sadulad)
KamAZ-5511 (ehituste kallur)
KamAZ-55102 (nn.põllumajandus-KamAZ)
KamAZ-53213 (alusvanker eriveokite jaoks)
KamAZ-4310(1) 6x6 mudel.
MAZ-idest:
200-veoauto
200V-sadul
205-kallur
502-4x4
500/5335-madel
504/5429-sadul
5337-uue kabiiniga madel
5551-uue kabiiniga kallur
5432-uue kabiiniga sadul
6422-3-teljeline sadul.
Paraku ei tea,kas MAZ-516 mudeleid (6x2 veoskeemiga madel) Maarjamaal liikus ning kas neid ka alles on.
Siis veel KrAZ-id:
257 (6x4 puitkabiiniga madel)
256 (puitkabiiniga kallur)
258 (puitkabiiniga alusvanker kraanade jms jaoks-neid veel leidub)
255 (6x6 puitkabiiniga mudel)
Uue kabiiniga:
260 (6x6)
250 (6x4 alusvanker).
Igasugu erimasinaid Vene tehnika alusel liikus aga tohhuijaalt ja kõigi nende juba ülesloetleminegi läheks mõttetuks.Ainuüksi GAZ-ide ja ZIL.ide peal võib üsna kergelt kokku lugeda nii sadakond erinevat tüüpi jne...