02-11-2005, 11:01 AM
Kuidas nendel Ladadel generaator ja aku massiga ühendatud on?
Näiteks GAZ24-l on mõlemate miinused ning katkesti alasi ühendatud mootoriplokiga ja mootori kereühenduse katkemise korral peaksid vist ainult tuled ära kustuma. Usun ise, et venepäritolu masinad enam-vähem ühte moodi ehitatud. Mul tuttaval olid laadimisprobleemid Opeliga (täpset marki kahjuks ei mäleta). Selgus, et generaator oli mootoriga ühendatud kummipukside ja vist mingi rihmapingutusvedru kaudu. Probleemi kõrvaldamiseks piisas korraliku ühenduse tekitamisest lisajuhtmega.
Kui ampermeetrit pole, saab kontrollida voltmeetriga (soovitavalt digitaalsega) pinget akuklemmidel. Täislaetud akul peaks see koormamata olekus (muid tarviteid peale voltmeetri ühendatud pole) olema 12,66V ja
täiesti tühjal 11,64V, arvutatakse valemiga (elektrolüüdi tihedus+0,84)*6 , kusjuures tühja aku elektrolüüdi tihedus on 1,1g/cm^3 ja täislaetul
1,27g/cm^3. Kui mootor käivitada ning keskmistele pööretele reguleerida (lugeda: natuke gaasi anda) , peaks pinge kerkima kuhugi 14,0...14,5V kanti. Meetod pole küll nii hea (näiteks on aku pinge kohe pärast laadimist üle 12,66V), kui ampermeetriga mõõtmine, kuid annab ikkagi ülevaate laadimise olemasolu kohta. Nii reguleeriti näiteks Žaporožetsite
pingeregulaatoreid, kaugtuled lülitati sisse, hoiti mingit ettenähtud väntvõlli pöörlemissagedust ja reguleeriti pinge paika.
Näiteks GAZ24-l on mõlemate miinused ning katkesti alasi ühendatud mootoriplokiga ja mootori kereühenduse katkemise korral peaksid vist ainult tuled ära kustuma. Usun ise, et venepäritolu masinad enam-vähem ühte moodi ehitatud. Mul tuttaval olid laadimisprobleemid Opeliga (täpset marki kahjuks ei mäleta). Selgus, et generaator oli mootoriga ühendatud kummipukside ja vist mingi rihmapingutusvedru kaudu. Probleemi kõrvaldamiseks piisas korraliku ühenduse tekitamisest lisajuhtmega.
Kui ampermeetrit pole, saab kontrollida voltmeetriga (soovitavalt digitaalsega) pinget akuklemmidel. Täislaetud akul peaks see koormamata olekus (muid tarviteid peale voltmeetri ühendatud pole) olema 12,66V ja
täiesti tühjal 11,64V, arvutatakse valemiga (elektrolüüdi tihedus+0,84)*6 , kusjuures tühja aku elektrolüüdi tihedus on 1,1g/cm^3 ja täislaetul
1,27g/cm^3. Kui mootor käivitada ning keskmistele pööretele reguleerida (lugeda: natuke gaasi anda) , peaks pinge kerkima kuhugi 14,0...14,5V kanti. Meetod pole küll nii hea (näiteks on aku pinge kohe pärast laadimist üle 12,66V), kui ampermeetriga mõõtmine, kuid annab ikkagi ülevaate laadimise olemasolu kohta. Nii reguleeriti näiteks Žaporožetsite
pingeregulaatoreid, kaugtuled lülitati sisse, hoiti mingit ettenähtud väntvõlli pöörlemissagedust ja reguleeriti pinge paika.