09-11-2005, 11:10 AM
Kui ma ei eksi, peaks T-150 võimaldama kogu mootori võimsust jõuvõtuvõllile saata (traktor peaks siis muidugi paigal seisma) ning
kasutada 2 erinevat ülekandearvu. Seega ligikaudu 100 kW võimsust.
Rihmaratas on teine väga universaalne jõuülekandeseade. Mõnikord
kasutati spetsiaalset jõuvõtuvõllile paigaldatavat reduktorit (SHTZ-NATI),
teinekord ainult rihmaratast.
Teine oluline eelis, võrreldes hobusega, on hüdromehhanism. Väidetavalt
ilmus see ühena esimestest maailmas traktorile DT54. Siit ka küsimus teadjamatele: kuidas varasematel traktoritel atrasid ja kultivaatoreid tõsteti? Mingist vanast raamatust meenub, et C-60 ,,Stalinets" suutis vedada ikka päris mitme hõlmaga atra. Kas olid mingid spetsiaalsed rattad adra küljes, mida kasutati nagu lennuki telikut?
Kolmas teema veel. Kas keegi teab midagi traktorist TD-54? Peaks olema üks esimesi diiseltraktoreid NSVL-is. Hüdromehhanismi polnud, käivitusmootor oli kahesilindriline boksermootor. Kabiin oli ümmargune,
kujult nagu nuditud nurkadega T-74. Nina ja võre olid nagu T-74 (keskel kaks vertikaalset ribi). Palju osi sarnanesid ja olid vahetatavad SHTZ-NATI vastavate detailidega. Ise lugesin masinast raamatust ,,Traktor SHTZ-NATI" (1951 a). DT-54 tuli (raamatu ,,Võitlus kiiruse eest", 1954 vist) 1949 aastal. Ise pakun varianti, et TD-54 oli mingi prototüüp, mis topiti kaadri harimiseks kirjutatud raamatusse, aga tegelikult tootmisse ei jõudnud.
kasutada 2 erinevat ülekandearvu. Seega ligikaudu 100 kW võimsust.
Rihmaratas on teine väga universaalne jõuülekandeseade. Mõnikord
kasutati spetsiaalset jõuvõtuvõllile paigaldatavat reduktorit (SHTZ-NATI),
teinekord ainult rihmaratast.
Teine oluline eelis, võrreldes hobusega, on hüdromehhanism. Väidetavalt
ilmus see ühena esimestest maailmas traktorile DT54. Siit ka küsimus teadjamatele: kuidas varasematel traktoritel atrasid ja kultivaatoreid tõsteti? Mingist vanast raamatust meenub, et C-60 ,,Stalinets" suutis vedada ikka päris mitme hõlmaga atra. Kas olid mingid spetsiaalsed rattad adra küljes, mida kasutati nagu lennuki telikut?
Kolmas teema veel. Kas keegi teab midagi traktorist TD-54? Peaks olema üks esimesi diiseltraktoreid NSVL-is. Hüdromehhanismi polnud, käivitusmootor oli kahesilindriline boksermootor. Kabiin oli ümmargune,
kujult nagu nuditud nurkadega T-74. Nina ja võre olid nagu T-74 (keskel kaks vertikaalset ribi). Palju osi sarnanesid ja olid vahetatavad SHTZ-NATI vastavate detailidega. Ise lugesin masinast raamatust ,,Traktor SHTZ-NATI" (1951 a). DT-54 tuli (raamatu ,,Võitlus kiiruse eest", 1954 vist) 1949 aastal. Ise pakun varianti, et TD-54 oli mingi prototüüp, mis topiti kaadri harimiseks kirjutatud raamatusse, aga tegelikult tootmisse ei jõudnud.