23-11-2005, 13:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-11-2005, 14:06 PM ja muutjaks oli valdo.)
GAZ 69 on kahesillaveoga auto. Mis tähendab seda, et jaotuskastist ratasteni peab olema selline ülekanne, et kõik rattad pöörleksid võrdse kiirusega.
Kui Sa nüüd vahetad ära kas tagasilla või selle peaülekande (Sa rääkisid sellest ainsuses) teise ülekandearvuga isendi vastu, siis hakkavad Sul sillad liikuma eri kiirusega. Mis tähendab seda, et kas rattad hakkavad "kaapima" (porisel teel) või ei liigu Su sõiduriist meetritki. Või pead Sa vedava esisillaga hüvasti jätma.
Kui midagi üldse annab teha peaülekannetega, siis tuleks teha igal juhul MÕLEMI ülekandega. Näiteks vahetada sillad kahesillaveolise UAZi sildade vastu. Millel võib olla peaühekande juures 24se Volga detailidega ehk midagi ühist.
Aga muide - milleks peaülekande vahetus ülegiüldse hea peaks olema? Kui tahad tõsta maksimumkiirust, siis see on üsna täbar mõte - 69 kere, veermik, vedrustus, pidurid jms ei ole mõeldud üle 60 km/h sõitmiseks. Ehk siis suurte kiiruste harrastamiseks tuleks Sul ehitada vanale 69 raamile/kerele sel juhul paljus uus auto.
Tavaline 69 veermik/vedrustus hakkab 60st suurematel kiirustel autot üsna tublisti raputama, kolistama, loopima jms ning see võib kas juhitavuse kaotada või mingi detail puruneda.
Kui Sa nüüd vahetad ära kas tagasilla või selle peaülekande (Sa rääkisid sellest ainsuses) teise ülekandearvuga isendi vastu, siis hakkavad Sul sillad liikuma eri kiirusega. Mis tähendab seda, et kas rattad hakkavad "kaapima" (porisel teel) või ei liigu Su sõiduriist meetritki. Või pead Sa vedava esisillaga hüvasti jätma.
Kui midagi üldse annab teha peaülekannetega, siis tuleks teha igal juhul MÕLEMI ülekandega. Näiteks vahetada sillad kahesillaveolise UAZi sildade vastu. Millel võib olla peaühekande juures 24se Volga detailidega ehk midagi ühist.
Aga muide - milleks peaülekande vahetus ülegiüldse hea peaks olema? Kui tahad tõsta maksimumkiirust, siis see on üsna täbar mõte - 69 kere, veermik, vedrustus, pidurid jms ei ole mõeldud üle 60 km/h sõitmiseks. Ehk siis suurte kiiruste harrastamiseks tuleks Sul ehitada vanale 69 raamile/kerele sel juhul paljus uus auto.
Tavaline 69 veermik/vedrustus hakkab 60st suurematel kiirustel autot üsna tublisti raputama, kolistama, loopima jms ning see võib kas juhitavuse kaotada või mingi detail puruneda.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18