28-11-2005, 19:10 PM
valdo Kirjutas:ZIMi suurimaks eripäraks Pobi/GAZ 51 suhtes oli transmissioonis paiknenud hüdromuhv. Üldiselt kasutati seda vanematel automaatkastiga Ameerika autodel; manuaalkastiga ning tavalise siduriga kombinatsioonis on see tegelikult üsnagi "kentsakas" koosluses.Kõik õige,aga sellest sisselaskekollektorist.Ikka vast oli ta eeskujuks 53F mootori arendamisel,selle versioon oli ju PAZ-idel kasutusel.
Muhvi eesmärgiks oli pehmendada käiguvahetusel tekkivaid jõnksatusi liikumises, kuid see võimaldas tegelikult ka liikumahakkamist ja väikeselt kiiruselt seismajätmist ilma käiku väljavõtmata (mootori väikestel pööretel ei vea muhv lihtsalt kaasa).
Samas on seesama muhv osutunud tihti taastamisel raskuseks, mistõttu on vägagi tihti hiljem ZIMidele monteeritud tavalise GAZ-51 mootoreid kas algse kastiga või 51 kastiga kokkumonteeritult, kuid ilma muhvita.
ZIMi mootor, muide, oli mitmeti eeskujuks GAZ-51 mootorist 52 mootori arendamisel, eriti sisselaskekollektori osas. Ja ZIMi mootoreid ei paigaldatud sugugi mitte ainult ZIMidele, vaid nendega olid 1960ndatel varustatud ka PAZ-652 bussid. Hilisemate remontide käigus vahetati need küll bussidel tavaliselt 52 mootorite vastu välja.
Lugupidamisega,Flanagan