Võru Albion
#5

sirvisin oma 1912a autoraamatut ja seal oli selline ujukita karburaatori tööpõhimõtte kirjeldus:

Koosneb kahest osast - aurustajast ja segistist, millest kraani(de) abil reguleeritakse mootorisse pääseva segu kogust (käsitsi).
Kütusesegu moodustub õhuvoolu liikumisel tekkivast aurustumisest kütusepinna kohal. Õhu liikumise tee on spetsiaalselt pikendatud ja jaotatud kogu kütusepinna kohale.
Aurustajas olev ujuk reguleerib/näitab, et aurustuskambris oleks vajalik kogus kütust.
Joonise järgi asus segisti aurustuskambri kohal. Aurustuskamber oli küllaltki suur ja võis olla vist ka bensiinipaak.

Öeldud on, et sellised karburaatorid on ebaökonoomsed ja sobivad ainult väikese võimsusega mootoritele(3-4hj) ning autode(sõidukite?) jaoks üldse mitte.

Väljalaskegaaside kasutamisest selle karburaatori juures juttu ei olnud, küll aga on teises lõigus mainitud, et veoautodel kasutatavad petrooleumikarburaatorid vajasid eelsoojendust(40-50C), mis võeti väljalaskegaasidelt.
Petrooleumi eeliseks peeti odavust ja väiksemat tuleohtlikkust, puuduseks kehvemat käivitust ja mittetäielikku põlemist kõrgematel pööretel. Käivituse hõlbustamiseks peaks algul käivitama bensiiniga.

Selline petrooleumi-(ja bensiini?) karburaator Albionil ilmselt peakski olema, ja karburaatori ehitus arvatavasti sootuks teine kui bensiini-aurustamise karburaatoril.
Bauska Albioni pealt peaks ilmselt kõige lihtsamini selgust saama.

Holley aurustaja + segisti (vaporizer + mixer) oli päris pikka aega kasutusel ka Fordsoni traktoritel.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Võru Albion - Autor: Mart Laanelepp - 03-12-2005, 10:03 AM
RE: Võru Albion - Autor: speedsta - 05-12-2005, 19:37 PM
RE: Võru Albion - Autor: valdo - 05-12-2005, 20:40 PM
RE: Võru Albion - Autor: Mart Laanelepp - 08-12-2005, 23:32 PM
RE: Võru Albion - Autor: TeeTL - 09-12-2005, 13:39 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne