16-12-2005, 17:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2005, 18:38 PM ja muutjaks oli valdo.)
stellatüüp Kirjutas:Romka Kirjutas:Ei ole mõtet.aga miks
Seepärast, et Vene mopeedide enamik detaile ja koostusid (nende valmistamistäpsus, tugevusvaru jms) on arvestatud teatud koormusele, mille juures nad töötavad ideaalselt, kuid nende ületamisel hakkavad nad lagunema. A la - kui Sa tõstad surveastet, siis hakkavad üles ütlema väntvõllilaagrid, sidur vms.
Lõpuks võib ju vanade karteripoolte vahele ehitada ka peaaegu uue mootori ehk täiesti uue väntvõlli, kolvi, siduri, käigukasti (a la võrrivõidusõidu mõned isendid). Kuid see on esiteks kallis ja töömahukas, teiseks vajab tegemiseks lausa korraliku sisseseadega töökoda ja kolmandaks ei näe ma sellel tööl vähematki mõtet. Niiviisi saadud mootorist on mitmedki valmis Lääne mootorid võimsusparameetrite poolest paremad ja hinna poolest mitmeid kordi odavamad. Ning eelnimetet sisseseade ja ressursside olemasolul eelistaksin vähemalt mina mingi vanaaegse haruldase mootori (nt 1920ndatest) säilinud karteripoolte olemasolul uuele elule aidata. Rääkimata sellest, et kulutatud raha eest saab osta ikka 10-30 sõitvat Deltat julgesti. Alla mõnekümne tuhande krooni ei ole vast keegi nagunii nõus uut mootorisisu ju ehitama...
Kuna võrride/moppide forsseerimist on siin foorumis varem palju lahatud, paneks äkki selle teema lukku. Pole mõtet sama asja uuesti ja uuesti üles tõsta.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18