23-12-2005, 09:48 AM
Jõulutervitus.
Steni meetod tähendab kogu detaili läbikuumutamist ja hiljem erineva kiirusega jahutamise, kuumutamise protsessi. Selle kõige järel on vaja kogu detail mõõtudesse tagasi töödelda sest ta läheb igatpidi kõveraks.
See aga tähendab et peale tuleb keevitada ka laagriosadele mitte ainult nukkidele.
Külaseppade meetod aga nägi ette ainult nuki kuumutamist. Kuna keevitati (võllil paistis veevannist ainult nukk välja) nn kõvasulamelektroodiga siis see koht oli juba keevituse järgselt kõvem kui ülejäänud nukkvõll. Kõige keerulisem selle tegevuse juures on hiljem nukile õige kuju andmine.
Ise olen sellistega mitmel autol sõitnud. Ei kurda.
Aga nukkvõlli taastamise või vahetamise põhjuseks ei ole tavaliselt kriimud nukil. Igal mootoril on spets mille järgi antakse minimaalne ja maksimaalne nuki kõrgus. Uuri see järele ja siis otsusta kas ostad või lihvid. Suzukiga tegeleb näiteks Ramo-Raudsepp on lahke mees, kui ta ei tea siis uurib kiirelt vajaliku mõõdu sulle välja.
Uurides vana teemat soome foorumist, siis sealpool lompi saab pinnatöötlust (nukkasid vist nitreeritakse) sellises ettevõttes: http://http://www.bodycote.fi/fi/Frameset_Yritys.htm ning ka sellises kohas http://www.sten.fi/. Soomlased on seal oma lihvitud nukkasid lasknud nitreerida ja pole kurtnud. Viimasel peaks olema ka eestis esindus http://www.sten.ee/. Hinnakirjad on ka väljas. Ise ei ole nende teenuseid kasutanud.
--------------------------------------------------------------------------------
Steni meetod tähendab kogu detaili läbikuumutamist ja hiljem erineva kiirusega jahutamise, kuumutamise protsessi. Selle kõige järel on vaja kogu detail mõõtudesse tagasi töödelda sest ta läheb igatpidi kõveraks.
See aga tähendab et peale tuleb keevitada ka laagriosadele mitte ainult nukkidele.
Külaseppade meetod aga nägi ette ainult nuki kuumutamist. Kuna keevitati (võllil paistis veevannist ainult nukk välja) nn kõvasulamelektroodiga siis see koht oli juba keevituse järgselt kõvem kui ülejäänud nukkvõll. Kõige keerulisem selle tegevuse juures on hiljem nukile õige kuju andmine.
Ise olen sellistega mitmel autol sõitnud. Ei kurda.
Aga nukkvõlli taastamise või vahetamise põhjuseks ei ole tavaliselt kriimud nukil. Igal mootoril on spets mille järgi antakse minimaalne ja maksimaalne nuki kõrgus. Uuri see järele ja siis otsusta kas ostad või lihvid. Suzukiga tegeleb näiteks Ramo-Raudsepp on lahke mees, kui ta ei tea siis uurib kiirelt vajaliku mõõdu sulle välja.
Uurides vana teemat soome foorumist, siis sealpool lompi saab pinnatöötlust (nukkasid vist nitreeritakse) sellises ettevõttes: http://http://www.bodycote.fi/fi/Frameset_Yritys.htm ning ka sellises kohas http://www.sten.fi/. Soomlased on seal oma lihvitud nukkasid lasknud nitreerida ja pole kurtnud. Viimasel peaks olema ka eestis esindus http://www.sten.ee/. Hinnakirjad on ka väljas. Ise ei ole nende teenuseid kasutanud.
--------------------------------------------------------------------------------