05-01-2006, 12:12 PM
Kirjutaks ka siis oma rattavrakkidest.
1. BAM. Sildil Berlin-Aachener Motorenwerken G.M.B.H. Originaalist järel vaid raam ja kahvel. 90-ndatel tegin ta sõiduvõimeliseks vene rataste tükkidega.
2. Husqvarna. Vist, silt puudub. Leistangil puukäepidemed, ketirattal on H tähed. Kompleksusest puudu esiratas, esimene porilaud, ketikaitse jms pudinaid. Hirmsasti roostes.
3. Wanderer. Selle ratta leidsin 1990-ndate teisel poolel Tallinnast Magasini tänavalt keset teed vedelemas. Arvan, et asi visati naabruses olevast renoveerimisele läinud puumaja keldrist prügikasti. Tugevasti roostes, kuid tundub olevat üsnagi komplektne, esmapilgul puudu vaid ketikaitse ja esituli, tulehoidja alles. Bosch'i dünamo käib isegi ringi. Rattad on pikast seismisest roostetanud pooleks, st alumist osa ei ole enam, samas on ühe ratta kumm hästi säilinud. Sildil säilinud kiri Wanderer, lisatud silt esindajast Eestis (firma nimi ei ole hetkel meeles).
4. Abimootoriga jalgratas. Oli mu vanaisa oma. 80-ndate lõpus veel sõitsin sellega, jätsin komplektsena kuuri seisma. Kui hakkasin uuesti ratta vastu huvi tundma siis, leidsime vaid raami, kahvli, paagi, D4 mootoril puudus silinder. Kahvlil on vedrustus, raamil säilinud mootori ketikaitse. Raam on ilmselt koduste vahenditega lastud madalamaks, et oleks rohkem võrri moodi. Raamil silt СВЗ ja kiri, mis viitab Sverslovski rattatehasele. Puudu on porilauad.
1. BAM. Sildil Berlin-Aachener Motorenwerken G.M.B.H. Originaalist järel vaid raam ja kahvel. 90-ndatel tegin ta sõiduvõimeliseks vene rataste tükkidega.
2. Husqvarna. Vist, silt puudub. Leistangil puukäepidemed, ketirattal on H tähed. Kompleksusest puudu esiratas, esimene porilaud, ketikaitse jms pudinaid. Hirmsasti roostes.
3. Wanderer. Selle ratta leidsin 1990-ndate teisel poolel Tallinnast Magasini tänavalt keset teed vedelemas. Arvan, et asi visati naabruses olevast renoveerimisele läinud puumaja keldrist prügikasti. Tugevasti roostes, kuid tundub olevat üsnagi komplektne, esmapilgul puudu vaid ketikaitse ja esituli, tulehoidja alles. Bosch'i dünamo käib isegi ringi. Rattad on pikast seismisest roostetanud pooleks, st alumist osa ei ole enam, samas on ühe ratta kumm hästi säilinud. Sildil säilinud kiri Wanderer, lisatud silt esindajast Eestis (firma nimi ei ole hetkel meeles).
4. Abimootoriga jalgratas. Oli mu vanaisa oma. 80-ndate lõpus veel sõitsin sellega, jätsin komplektsena kuuri seisma. Kui hakkasin uuesti ratta vastu huvi tundma siis, leidsime vaid raami, kahvli, paagi, D4 mootoril puudus silinder. Kahvlil on vedrustus, raamil säilinud mootori ketikaitse. Raam on ilmselt koduste vahenditega lastud madalamaks, et oleks rohkem võrri moodi. Raamil silt СВЗ ja kiri, mis viitab Sverslovski rattatehasele. Puudu on porilauad.