05-01-2006, 18:29 PM
Priit Peljo Kirjutas:Kui suur väärtus on minu autod (e23 728A 78a., e12 520 81a. ja fiat 127 81a.) vanatehnikaharrastusele?
Priit.
EDIT:
Väljalaske aasta mul 1972 ja minu jaoks on minu autod enam-vähem seal hallistsoonis mis on piiriks niiöelda uue ja vana vahel.
Minu jaoks on nende sõidukite näol tegemist nn hobisõidukitega. Igapäevases kasutuses ei ole need sõidukid mitte tehnika arengu tormilise tõttu vaid seepärast, et inimestel meeldib sõita moodsamate sõidukitega. Sina huvitud neist sõidukeist, naabrimees tuunib ja ehitab 1995 aasta Subarut või 2001 aasta Ford Mustangit. Nostalgiahõng on juures nii Sinu autodel kui ka waxi 1989 aasta Nysal. Lihtsalt võiks siis teha Priidule ettepaneku nimetada Uunikute Talveralli ümber Nostalgiaralliks. Muuseas ei pea ma ennastki Fiat 600-l just vanatehnikaklassi kuuluvaks. Kui aga stardijärjekord sisaldaks enamuses 50-60-ndate sõidukeid, pingutaksin minagi selle nimel, et välja tulla vanema ja kvaliteetsemalt taastatud sõidukiga. Tahaksin olla sellisel vanatehnikaüritusel, kus saaksin vähemalt mõne korra õhata - jõuaks mina oma harrastusega sama kaugele. Kui meenutan viimasest ajast, siis sellised hetked on minu jaoks olnud T. Pappeli Dodge, punase Volvo P1800 ja nii mõnegi vanatsikli kõrval seismine. Mul ei ole midagi ka selle vastu, kui päästetakse autosid "Kuusakoski lõugade vahelt", kuid vanatehnikaharrastus on minu jaoks midagi enamat kui vanaraua kokkuostupunkti väravast näitusele sõitmine. Kuigi teatud juhtudel on seegi ennast õigustanud, st lisanud väärtust vanatehnikaharrastusele.
Minu jaoks on vanatehnikaga tegelemise ülim eesmärk viia sõiduk seisukorda, millises ta väljus tehasest. Samasuguses komplektsuses ning tehnilises seisukorras. Seejuures peab see sõiduk olema ka VANA ning liikluspildist kadunud juba palju aastaid tagasi. Minu jaoks tõepoolest ei ole Sinu kirjeldatud sõidukid vanasõidukid, kuid neil on tugev potentsiaal vanasõidukeiks saada. Vanatehnikahuvi ei pea mitte alati väljenduma vanasõiduki omamises. Kolm-nelikümmend aastat tagasi autoteeninduses või autoremonditöökodades töötanud mehed on tänapäeval hindamatud allikad vanatehnika taastajatele. Sinu väärtus 70-80-ndate BMW-de asjatundjana saab olema ca 10 aasta pärast äärmiselt kõrge (ehk on tänagi, kahjuks ei tunne Sind lähemalt).
Ärgem ajagem üldist tehnikahuvi ning kiindumust konkreetsele margile segamini vanatehnikaharrastusega. Kuni rariteetsete autode omanikud ei konkureeri tõsiselt Uunikute Talverallil osalemisloa saamise nimel on loomulik, et ürituse õnnestumiseks täidetakse stardinimekiri ka vanasõidukikandidaatidega.
Ärgem aga unustagem lõpuks, et esindan üksnes ühe inimese arvamust ning ei pretendeeri sellele, et just Uunikute Talveralli on kõige õigem üritus selle teema arutamiseks. Lihtsalt tulid mõned mõtted pähe ja panin need kirja.
Indrek
