05-01-2006, 19:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-01-2006, 19:11 PM ja muutjaks oli Jesper.)
See teema on küll vist küll juba sada korda üles tulnud, küll seoses Automoto foorumile alamkategooriate tegemisega, Turuplatsi modereerimisega ja Lustisõidu korraldamisega 
Aga siiski lisaksin veelkord oma arvamuse: see, kas auto on 20, 40 või 80 aastat vana on nagunii suhteline, kõik autod jäävad ju kogu aeg vanemaks ja ega ajaliste piiride tõmbamine ei muuda autosid teiseks. 15 aasta vanune Sierra on 10 aasta pärast 25 aasta vanune (ja palju haruldasem kui täna), aga ega ta sellest teiseks autoks ei muutu. Ja kui keegi tuleb ütlema, et 15 aasta vanune Sierra on rämps, aga 25 (või 35, 45, 55) aasta vanune on juba vanatehnika, siis minu silmis demonstreerib ta ilmekalt oma silmakirjalikkust - vanatehnikahobi eesmärgiks ei ole ju iga hinna eest "võidujooksu võita" et kellel on pikem ja vanem, vaid tegelemine sellise tehnikaga, mis on tegelejatele hingelähedane.
Seega on igasugune jaotamine stiilis "sisse ja välja" puhtalt subjektiivne - ühele meeldib 30ndate stiil, teisele, 50ndate, kolmandatele 70ndate ja nii edasi. 30ndate ja 70ndate autod on sama erinevad kui 70ndate ja tänapäeva autod, nendega tegelevad erinevad inimgrupid ja kogu moos. Samamoodi tegelevad erinevad grupid eri maade toodanguga, veo- ja sõiduautode ning tsiklitega ja nii edasi. Kui on soov mingit liigitust paika panna, siis tuleks nendest tinglikest "ajastupiiridest" ka lähtuda. Uunikumide Taliralli on 60-70ndate "pundi" üritus, kõik saavad sellest aru, nimi polegi nii oluline.
Ja minu isiklik seisukoht on, et näiteks Renault Avantimega võiks otse salongist muuseumi sõita ning möödaminnes musta numbri ka külge lüüa. Mis mõtet on lasta autol, mis 30 aasta pärast on nagunii tippharuldus ning äärmiselt raskesti taastatav, selle aja jooksul kuskil küünis auklikuks ussitada. Kõik on ju kokku puutunud lühinägelikkusega, mis puudutab vanatehnika hävitamist või hävida laskmist, milleks seda lühinägelikkust edasi kanda. Sierra, 2101, BMW E30 jt saavad ükskord uunikumiks nagunii, siin ei ole mingit küsimustki. Lihtsalt pole veel loodud sellist vanatehnikaklubi, mis 80ndate autode huvilisi-taastajaid-säilitajaid koondaks ning neile "talverallisid" ja "lustisõite" organiseeriks. Aga küll see ka tuleb.

Aga siiski lisaksin veelkord oma arvamuse: see, kas auto on 20, 40 või 80 aastat vana on nagunii suhteline, kõik autod jäävad ju kogu aeg vanemaks ja ega ajaliste piiride tõmbamine ei muuda autosid teiseks. 15 aasta vanune Sierra on 10 aasta pärast 25 aasta vanune (ja palju haruldasem kui täna), aga ega ta sellest teiseks autoks ei muutu. Ja kui keegi tuleb ütlema, et 15 aasta vanune Sierra on rämps, aga 25 (või 35, 45, 55) aasta vanune on juba vanatehnika, siis minu silmis demonstreerib ta ilmekalt oma silmakirjalikkust - vanatehnikahobi eesmärgiks ei ole ju iga hinna eest "võidujooksu võita" et kellel on pikem ja vanem, vaid tegelemine sellise tehnikaga, mis on tegelejatele hingelähedane.
Seega on igasugune jaotamine stiilis "sisse ja välja" puhtalt subjektiivne - ühele meeldib 30ndate stiil, teisele, 50ndate, kolmandatele 70ndate ja nii edasi. 30ndate ja 70ndate autod on sama erinevad kui 70ndate ja tänapäeva autod, nendega tegelevad erinevad inimgrupid ja kogu moos. Samamoodi tegelevad erinevad grupid eri maade toodanguga, veo- ja sõiduautode ning tsiklitega ja nii edasi. Kui on soov mingit liigitust paika panna, siis tuleks nendest tinglikest "ajastupiiridest" ka lähtuda. Uunikumide Taliralli on 60-70ndate "pundi" üritus, kõik saavad sellest aru, nimi polegi nii oluline.
Ja minu isiklik seisukoht on, et näiteks Renault Avantimega võiks otse salongist muuseumi sõita ning möödaminnes musta numbri ka külge lüüa. Mis mõtet on lasta autol, mis 30 aasta pärast on nagunii tippharuldus ning äärmiselt raskesti taastatav, selle aja jooksul kuskil küünis auklikuks ussitada. Kõik on ju kokku puutunud lühinägelikkusega, mis puudutab vanatehnika hävitamist või hävida laskmist, milleks seda lühinägelikkust edasi kanda. Sierra, 2101, BMW E30 jt saavad ükskord uunikumiks nagunii, siin ei ole mingit küsimustki. Lihtsalt pole veel loodud sellist vanatehnikaklubi, mis 80ndate autode huvilisi-taastajaid-säilitajaid koondaks ning neile "talverallisid" ja "lustisõite" organiseeriks. Aga küll see ka tuleb.
