Poolitatud teema: Uunikute Talveralli, arvamused "uunik-kriteeriumist"
#33

Vanapagan ja madeinussr on käesoleva arutluse sisust valesti aru saanud. Keda Uunikute Talveralli starti lubada, on ainuüksi korraldaja otsustada. Käesolev teema on hoopis selleks, et erinevad foorumi kasutajad saaksid avaldada arvamust küsimuses, milline peaks olema üks vanatehnikaüritusel osalev sõiduk.

Tavamõistes on mõlema Teie autod vanad, ilu on aga teadupärast vaataja silmades. Kui Teie sõidukid on esteetilise välimusega ning korras, ei ole nad kindlasti häbiks ka vanatehnikaüritustele.

Mõelgem nüüd aga sellele, kui kogu üritus just sellistest sõidukeist koosnekski. Siin ongi minu jaoks see kriitiline piir. Uunikute Talverallil on praeguse nimekirja järgi võimalik näha arvestatavat hulka selliseid sõidukeid, mis näiteks aastal 1970 ilmestasid liikluspilti (võttes aluseks siis mitte niivõrd konkreetse sõiduki, vaid vastava mudeli tootmisaja). Kui nende osakaal oleks 50%, ütleksin mina, et tegemist on tõsise vanatehnikaüritusega.

Kõigile teistele aga esitaksin aga sellise seisukoha. Kujutage endale ette, et KUMU eraldab üheks kuuks 1000 m2 pinda ning teeb ettepaneku korraldada vanasõidukite näitus (ca 50 sõidukile). Millised sõidukid Teie arvates sinna sobiksid Eesti rahvale ja turistidele vaatamiseks. Kas paneksite sinna M 412, VAZ 2101, Audi 100? Millises seisukorras peaksid olema näitusel olevad sõidukid?

Ideaalis oleks Uunikute Talveralli minu jaoks samasuguse tasemega. Jõudmaks aga ideaalile lähemale oleks vaja näha ette mingi kriitiline piir, millele enamik sõidukeid peaks vastama. Kas poleks tore, kui talveralli on sedavõrd prestiizne, et hoolimata talvisest ajast sõidetakse garaazist välja (NB garaazist, mitte lumehangest maja taga) ka selliste sõidukitega, mille üle me ei vaidle, kas see on vanasõiduk või mitte. Talvine sool teedel on kahtlemata autodele kahjulik, kuid vähemalt eelmisel aastal oli trass 95% teedel, mis pole kunagi soola näinud. Ainult stardikohta sõitmine ja tagasisõit Jänedalt oli mööda soolatatud teid. Prestiizi loovad osavõtjad. Kui mina näeksin, et osavõtjate seas Eesti vanatehnika uhkuseks peetavad sõidukid, poeksin kasvõi nahast välja, et starti jõuaks ka 1939 aastal valmistatud NSU-Fiat 500 või 1942 aasta VW KdF-82 (nn Kübelwagen).

Indrek
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne