09-01-2006, 11:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-01-2006, 11:16 AM ja muutjaks oli valdo.)
lööb tagasi Kirjutas:Küsimus siis selles, et kui tahan siklit taastada(võibolla ka musta numbrit), kas pean siis uued küljekarbid ja ilukilbib otsima? Ometigi on ta juba vabrikust niiviisi tulnud.
Kui on musta numbri soov, siis pead ratta viima originaalseisu. Ehk siis kui on tegemist kahe eri välimusega karpidega, siis pead esmalt uurima, millal ja millistele neid külge pandi. Kui see sõltus väljalaskeaastast, mudeli eripärast vms, siis pead loomulikult panema algupärased. Kui pandi kahte karbimalli paralleelselt (Vene ajal juhtus palju ka seda, nt olenevalt laoseisust), siis vast võid jätta kumma iganes. Nii et - esmalt uurimistöö.
Igatahes - minu soovitus on musta numbri taotlemisel teha võimalikult palju uurimistööd. Kui numbrit hakkad taotlema, pead Sina suutma ekspertidele tõestada, et sel aastal ja sel mudelil olid sellised detailid.
lööb tagasi Kirjutas:Teine küsimus tekkis sussklapi ning ka lingi asukohast(kas vasakul või paremal).
Niipalju kui ma tean, on IŽidel sussklapi hoop ikka vasakul ja suunatud (erinevalt siduri omast) allapoole. Vähemalt 350-l, 49-l ja Jupiteril on nii.
lööb tagasi Kirjutas:Kolmas: kui tahan kodarad uuesti tsinkida, siis pean nad ära võtma, aga kas jalgratta poes viitsitakse rummu ja pöida omavahel kodaratega ühendada?
Loomulikult pead lahti võtma! Soovitan esmalt panna need likku MoS2 eraldusõliga ja siis läheneda neile nädala-kahe pärast korraliku (kvaliteetse) kodaravõtmega (mille soovitan muretseda). Ja enne lahtivõtmist joonistada üles / jätta meelde kodarate sissepanekuskeem kui just mingi näidis-ratas Sul terveks ei jää. Ja kodarate tsinkimisel lase keermeosa kinni katta, muidu niplid sinna otsa enam ei hakka! Tsingi korral on alternatiiviks ka kodarakeerme lõikaja hankimine ja keerme ülekeeramine - kroomi korral seda alternatiivi ei ole, sest kõva metallina nürib kroom keermelõikaja tööorgani kiiresti erinevalt tsingist...
Mis kokkuladumist puudutab, siis võid seda teha nii ise kui leida keegi, kes on seda varem teinud ja nõus seda taas tegema! Loodetavasti on selliseid kodanikke foorumiski (minu ajaressurss on kahjuks väga piiratud, võibolla olen nõus ainult mingi defitsiitse detaili vastu seda tööd tegema).
Jalgrattatöökodade osas pead küsima - võib juhtuda, et neil on reguleerimispingid, kodaravõtmed jms ainult jalgrataste jaoks või nad ei viitsi ka seda tööd ette võtta. Ja ka sisseladumise nipid on veidi teised - jalgrattakodaraid annab vajadusel sissepanekul ka veidi painutada, mootorratta omi mitte.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel