12-01-2006, 17:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-01-2006, 17:20 PM ja muutjaks oli valdo.)
unimüts Kirjutas:Juppe leiab sellisele piisavalt ka originaale.
Osasid detaile jah. Neid, mille mudel 1970-80tel muutus ning mis Nuias tihti uutega asendati - mitte alati ja kohe. 51de häda ongi see, et nende valdav enamik käis mingil ajal Nuiast läbi, mis kaotas tihtipeale varasemate põlvkondade eripärased detailid.
Nt ise otsin jätkuvalt taga algseid tagatule kinnitusklambreid ning "mahakeeratavat" varuratta kronsteini - pole senini leidnud. Mõlemad olid veel kasutuses 1950te lõpul ja 60te algul, kuid mitte enam 60te lõpul ja hiljem kapitaalides.
Ja nt algsed teistsuguse rihveldusega astmelauad on olemas vaid mõnel säilinud tuletõrjeautol ning peale selle ühel suurimal Lõuna-Eesti veoautotaastajal. Minul on need olemas tänu õnnelikule juhusele (tänan veelkord kaasfoorumlast Romkat abi eest üle-eelmisel sügisel). Kardan, et neid kõiki väga vähe alles. Sama jutt kehtib enne-1950te-lõpu "suurekorgilise" radiaatori kohta.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18