13-01-2006, 14:37 PM
eberhard Kirjutas:Ei taha küll entusiasmi vähendada, aga "miskise" lihtsa koduse (paksus)pingiga normaalset, servadest faasitud, kahelt poolt hööveldatud ja ühesuguse paksusega (1, 5 tolli) täis- või poolpunn portelaudu ikka normaalse ajakuluga järele ei tee.
[...]
Ilmselt on Gaz 51 veokasti taastajatel ikkagi otstarbekam [...] tellida mõnest enam-vähem asjaliku sisseseadega töötoast.
Mul on olemas lai höövlivõll, igasuguseid elektrimootoreid ja hulgim veneaegseid Riga pesumasinate väänamisseadme kummirulle (ühtteist olen ostnud ja aeg-ajalt on "emeksites" näpp taha hakanud). On vaid veidi nikerdamist tekitada raam, panna höövlivõll kiilrihmaga mootori taha ning monteerida kummirullidest tugisüsteem, mis planke hööveldamisel paigal hoiab höövli tööorganitest teatud kaugusel. Edasine piirdub
vaid plangu lükkamisega rullide vahelt ja... surrr... õigesse paksusesse. Paksusmasinaks nimetatakse seda aparaati

Mis sooni puudutab siis... sama höövlivõlli otsa käib freesipea. Tavalised kantis freesiterad (mille saan teha nt ühest servast vigasaanud höövliteradest), veidi tugukonstriktsioone/piirajaid ja... jälle surr... soon sisse. Olemas on ka spetsiaalne püstfreespink, aga see on ülihullus seisus ja vajab põhjalikku renoveerimist (roostes jäänustest taastamist).
Olen elus suuremaidki puutöid teinud kui veoauto kasti jägu detaile...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18