Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51?
#21

valdo Kirjutas:
eberhard Kirjutas:Ei taha küll entusiasmi vähendada, aga  "miskise" lihtsa koduse (paksus)pingiga normaalset, servadest faasitud, kahelt poolt hööveldatud ja ühesuguse paksusega (1, 5 tolli) täis- või poolpunn portelaudu ikka normaalse ajakuluga järele ei tee.
[...]
Ilmselt on Gaz 51 veokasti taastajatel ikkagi  otstarbekam [...] tellida mõnest enam-vähem asjaliku sisseseadega töötoast.

Mul on olemas lai höövlivõll, igasuguseid elektrimootoreid ja hulgim veneaegseid Riga pesumasinate väänamisseadme kummirulle (ühtteist olen ostnud ja aeg-ajalt on "emeksites" näpp taha hakanud). On vaid veidi nikerdamist tekitada raam, panna höövlivõll kiilrihmaga mootori taha ning monteerida kummirullidest tugisüsteem, mis planke hööveldamisel paigal hoiab höövli tööorganitest teatud kaugusel. Edasine piirdub
vaid plangu lükkamisega rullide vahelt ja... surrr... õigesse paksusesse. Paksusmasinaks nimetatakse seda aparaati Smile Kunagi on mul see komplekt isegi koos olnud, hetkel laiali.

Mis sooni puudutab siis... sama höövlivõlli otsa käib freesipea. Tavalised kantis freesiterad (mille saan teha nt ühest servast vigasaanud höövliteradest), veidi tugukonstriktsioone/piirajaid ja... jälle surr... soon sisse. Olemas on ka spetsiaalne püstfreespink, aga see on ülihullus seisus ja vajab põhjalikku renoveerimist (roostes jäänustest taastamist).

Olen elus suuremaidki puutöid teinud kui veoauto kasti jägu detaile...

Noored inimesed loevad seda juttu ja mõtlevad, et ongi võimalik täna osta normaalne paksushöövelpink 3 tuhande krooni eest või ehitada paksusmasin sama rahaga ise ja hakata sellega kasvõi põrandalaudu tegema. Arvasin ise ka kunagi nii ja need masinad on mul kodus kõik olemas ja järele proovitud. Kahjuks praktikas kontrollitud järeldus: ei ole võimalik soetada nii odavalt täpset tööd tegevat masinat. Isegi pooltööstuslikud keskmise töökoja pingid eksivad paari kolme millimeetriga. Enam-vähem korralike pööretega paksusmasina hind algab täna 10 tuhandest kroonist.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: unic-härra - 11-01-2006, 10:48 AM
RE: Küsimus - Autor: WWW - 11-01-2006, 10:51 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: dad - 11-01-2006, 16:44 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: WWW - 11-01-2006, 17:10 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: mossepower - 11-01-2006, 18:40 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: autorestauraator - 11-01-2006, 19:10 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: muuseumipapa - 11-01-2006, 22:16 PM
RE:   Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: WWW - 11-01-2006, 22:31 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: stihl - 12-01-2006, 09:09 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 12-01-2006, 11:29 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: unimüts - 12-01-2006, 12:39 PM
RE:  Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 12-01-2006, 17:15 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: indrek - 12-01-2006, 18:49 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 13-01-2006, 00:37 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: eberhard - 13-01-2006, 11:25 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 13-01-2006, 11:51 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: autorestauraator - 13-01-2006, 13:22 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: eberhard - 13-01-2006, 14:01 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 13-01-2006, 14:37 PM
RE:   Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: eberhard - 13-01-2006, 15:01 PM
RE:   Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 13-01-2006, 17:10 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: PlyVal64 - 13-01-2006, 14:34 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: unic-härra - 16-01-2006, 08:42 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Kelm - 12-02-2006, 19:31 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 12-02-2006, 20:18 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Kelm - 12-02-2006, 20:35 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 12-02-2006, 20:49 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Kelm - 12-02-2006, 21:40 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 06-03-2006, 22:28 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: rajoon - 13-02-2006, 23:00 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: indrek - 14-02-2006, 21:12 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: jaakh - 07-03-2006, 23:30 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 08-03-2006, 01:15 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: taruvaras - 09-03-2006, 00:18 AM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Kelm - 14-03-2006, 18:47 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: valdo - 14-03-2006, 20:22 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: indrek - 14-03-2006, 22:08 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: agaa - 15-03-2006, 20:05 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: stihl - 15-03-2006, 14:27 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Sidorov - 15-03-2006, 22:46 PM
RE: Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51? - Autor: Kelm - 20-03-2006, 15:18 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne