16-01-2006, 00:58 AM
smolin Kirjutas:Moskvitš 412-l ja algusaegadel ka 2140-l oli kahe pütiga summuti (408-l ühe pütiga). Hiljem lisapütist loobuti ja väideti, et kuna põhipüti konstruktsiooni on parandatud, pole lisapütti enam vaja. Minu meelest tegi lisapütt küll hääle vaiksemaks. Iseasi, kust seda enam saada.Mis ta nüüd nii haruldus on, eestis neid ikka liigub, nii umbes pooled on 06 mootoriga. Aga sumps on 2141-l jah 2 pütiga. Ükskord sõitsin tagumise püti alt ära, siis hakkas samasugust häält tegema nagu 412.
Algul räägiti, et enamik 2141-sid saavad VAZ 2106 mootori. Kuna VAZ-i tehas vajas 2106 mootoreid ise (mitte 2106 jaoks-need olid selleks ajaks enamasti väiksemate mootoritega, vaid Nivadele, mis läksid ekspordiks), kujunes 2106 mootoriga 2141 tegelikult harulduseks. Olevat olnud väga sobiv mootor sellele autole, kiirendus tublisti parem ja kütusekulu väiksem kui Moskvitši mootoriga.