19-01-2006, 21:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2006, 21:55 PM ja muutjaks oli hulgus.)
Valdo, vaata oma õli neidsamu numbreid mis ma siia kribasin. N. minu endine õli SAE10W40.
Maakeeli: mida väiksem number esimesena õli tähistuses, seda kõvemat külma kannatab. Mida suurem teine number, seda "paksem" kõrgetel temperatuuridel.
Sünteetiline baas võimaldab maksimaalselt alandada alumist temperatuuri, e. esimest numbrit ja hoida õli viskoossust, kõrgetel temperatuuridel (teine nr.) e. 5w50 õli on pumbatav -30 juures ja viskoossus säilib ka kõrgetel temperatuuridel
poolsünt õlid reeglina nii suurt temperatuuride vahet ei pea, tavaliselt algavad 10w -st ja ülemine on 40-50, ehk tavatingimustes kasutatav. (mitte meie arktikas ja sportmootorites suvel kuumaga)
Mineraal õlidest hea näide, Autool, ehk vene kasutatavaim õli, on minu mäletamist mööda 15w30 või oli isegi 20w30 (ei viitsi hetkel numbreid otsida), Mis tähendab talvel leeklampi karteri alla ja suvel kuuma ilmaga Moskvitshi mootoris keema minevat vedelikku.
edit:
ehh, ma käisin täna õli vahetamas, ei olnud ma esimese, kes elukaaslase nööri otsas tõi, pidada olema täiesti tihe jama, et "puhub" õlifiltri tihendi minema, sinna pumbast otse tulek, aga tavott filtrist enam läbi ei mahu.
Maakeeli: mida väiksem number esimesena õli tähistuses, seda kõvemat külma kannatab. Mida suurem teine number, seda "paksem" kõrgetel temperatuuridel.
Sünteetiline baas võimaldab maksimaalselt alandada alumist temperatuuri, e. esimest numbrit ja hoida õli viskoossust, kõrgetel temperatuuridel (teine nr.) e. 5w50 õli on pumbatav -30 juures ja viskoossus säilib ka kõrgetel temperatuuridel
poolsünt õlid reeglina nii suurt temperatuuride vahet ei pea, tavaliselt algavad 10w -st ja ülemine on 40-50, ehk tavatingimustes kasutatav. (mitte meie arktikas ja sportmootorites suvel kuumaga)
Mineraal õlidest hea näide, Autool, ehk vene kasutatavaim õli, on minu mäletamist mööda 15w30 või oli isegi 20w30 (ei viitsi hetkel numbreid otsida), Mis tähendab talvel leeklampi karteri alla ja suvel kuuma ilmaga Moskvitshi mootoris keema minevat vedelikku.
edit:
Nasa666 Kirjutas:Arvan, et õli on teedel maas pigem karteri tuulutustoru(kontentsi külmumine) ummistuse pärast, kui liiga paksus õlis...
ehh, ma käisin täna õli vahetamas, ei olnud ma esimese, kes elukaaslase nööri otsas tõi, pidada olema täiesti tihe jama, et "puhub" õlifiltri tihendi minema, sinna pumbast otse tulek, aga tavott filtrist enam läbi ei mahu.