19-01-2006, 23:54 PM
Regardman Kirjutas:[Seda ümbersõitu enam ei tule ka, sest lihtsalt selle tee tammile kasvab juba noor mets ning ajaks kui plaanitakse seda ehitama hakata leitakse mingine muu variant.
Sammuti on ka Järva-Jaaniga, plaaniti ju suurt ümbersõitu asulast mööda, kuid asi jäi plaani tasandile.
Viitna ümbersõit tuleb kindlasti. Suurimad tööd (muldkeha) on ju tehtud, sh Palmse tee viadukt ja maha-pealesõitude muldkehad! Iseasi aga on, kas lähiaastatel ja esimeses järjekorras, sest Tartu trass on tähtsam ja prioriteetsem ju. Aga ma ei usu, et kokkuvõtteks jäetakse Tallinn-Haljala trassil üks vahepealne lõik eraldusribaga variandile ümber ehitamata.
Suured tee-ehitused on varemgi pikka aega seisnud. Mäletan nt Tamsalu ümbersõitu koos viaduktiga üle raudtee, mis seisis vähemalt 15 aastat (1970-80ndatel) mullatööd-tehtud ooteseisundis, puud juba osalt peal kasvamas. Kusagil 1985-87 paiku tehti see aga lõplikult valmis.
Mis Järva-Jaanisse puutub, siis sealgi on väga palju tehtud ehk üks osa ümbersõiduteest täitsa olemas. Kogu see tee on ju uus, mis Roosna-Alliku poolt Järva-Jaanist mööda läheb ja siis lääne poolt Orina mõisat Aravete peale keerab. Vana teetrass läks siiski ju läbi Järva-Jaani keskuse ja Orina mõisa... Seda nüüd jah, et Piibe maantee jätk Koeru suunas käib senini läbi Järva-Jaani asula.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel