20-01-2006, 16:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-01-2006, 19:19 PM ja muutjaks oli stihl.)
Gaaz - väga asjalik küsimus. Ma tänan Sind selle eest ja katsun vastata:
Tõenäoliselt ei ole Sa eriti kursis tõsiasjaga, et enamus Alfa Romeo seeriaautodele paigaldatavaid V6 mootoreid on juba tehase poolt deforsseeritud....
Mis tähendab seda, et nad tehakse valmis suhteliselt võimsad ning hiljem, seeriatootmisse minnes, kärbitakse hobujõud maha. Ikka selle jaoks, et kestvus ja vastupidavus paraneks.
Sisselasked tehakse peenemaks, kollektoritele, jagajatele ja ajudele pannakse piirajad peale jne, täpselt samamoodi, nagu WRC-ski, et võimsused kontrolli alla saada...
Niiet selline lihtne mõte mul oligi - et võimsust uuesti tõsta.
Lisaõhu sain kaks asja ümber tehes:
1. Kogu sisselaske "jämedamaks" tegemisel - mootori juurest oli läbimõõt 80mm, õhumõõtja ava, aga, oli originaalis tunduvalt peenem, täpselt ei mäleta, vist isegi mingi 45mm. On ju ebaloogiline, eksole...?
Bemmi oma oli just paras, kogu ülejäänud torud, muidugi, pidi ka ümber tegema....Praegu näeb kogu kupatus välja selline:
2. Nukkvõllide vahetusega, ehk nö. sportnuka paigaldusega, mis lihtsalt hoiab sisselaskeklappi pisut kauem lahti, võrreldes originaaliga.
Muideks, kogu see teooria ei ole mitte minu poolt välja mõeldud, vaid pärit Alfa Romeo ametliku "õuetuunija" - Autodelta dokumentidest.
Audodelta, teatavasti, on Alfa Romeo jaoks sama, mis AMG mersule või Hartge beeemmveele...
Autodelta, iseenesestmõistetavalt, ei maininud, et konkurendi BMW osi tuleb kasutada, vaid andis Bosch`i numbrid, nii aju, õhumõõtja, kui pihustite omad. Neid numbreid võrreldes ja neid osi otsides, sattusingi lihtsalt juhuslikult BMW otsa, kes oli neid asju oma "kuuesel" ja "seitsmesel" kasutanud ja mis meil Eestis on suhteliselt levinud masin....
Reguleeritav bensurõhu regulaator pärineb Lancia Delta Turbo Integrale´lt ja ostsin uuena Bosch`i esindusest, kuna kasutatud sellist asja on Eestist vist suht lootusetu leida...
Tulles nüüd tagasi teemapüstitaja küsimuse juurde segu liigrikkuse kohta, siis tundub, et see süsteem ise, mis Ladale peale sai peale pandud, on lihtsalt üles öelnud. Mina alustaks sellest, et kontrolliks/mõõdaks üle temperatuurianduri ja õhumõõtja. Kui nende andurite väärtused mahuvad etteantud piiridesse, siis mõtleks edasi...
Hart Jürine.
P.S. Gaaz - Sulle üks pisike "kodune ülesanne" pritsimise ajastusest: - kuidas on võimalik, et Peugeot 205GTi-le (1,6, aasta ~1986) on võimalik peale panna BMW320e pealt pärit ( umbes 1985 a. ntx) mootoriaju ja asi töötab?
Üks masin on ju nelja-, aga teine kuuepütine....???
Tõenäoliselt ei ole Sa eriti kursis tõsiasjaga, et enamus Alfa Romeo seeriaautodele paigaldatavaid V6 mootoreid on juba tehase poolt deforsseeritud....
Mis tähendab seda, et nad tehakse valmis suhteliselt võimsad ning hiljem, seeriatootmisse minnes, kärbitakse hobujõud maha. Ikka selle jaoks, et kestvus ja vastupidavus paraneks.
Sisselasked tehakse peenemaks, kollektoritele, jagajatele ja ajudele pannakse piirajad peale jne, täpselt samamoodi, nagu WRC-ski, et võimsused kontrolli alla saada...
Niiet selline lihtne mõte mul oligi - et võimsust uuesti tõsta.
Lisaõhu sain kaks asja ümber tehes:
1. Kogu sisselaske "jämedamaks" tegemisel - mootori juurest oli läbimõõt 80mm, õhumõõtja ava, aga, oli originaalis tunduvalt peenem, täpselt ei mäleta, vist isegi mingi 45mm. On ju ebaloogiline, eksole...?
Bemmi oma oli just paras, kogu ülejäänud torud, muidugi, pidi ka ümber tegema....Praegu näeb kogu kupatus välja selline:
2. Nukkvõllide vahetusega, ehk nö. sportnuka paigaldusega, mis lihtsalt hoiab sisselaskeklappi pisut kauem lahti, võrreldes originaaliga.
Muideks, kogu see teooria ei ole mitte minu poolt välja mõeldud, vaid pärit Alfa Romeo ametliku "õuetuunija" - Autodelta dokumentidest.
Audodelta, teatavasti, on Alfa Romeo jaoks sama, mis AMG mersule või Hartge beeemmveele...
Autodelta, iseenesestmõistetavalt, ei maininud, et konkurendi BMW osi tuleb kasutada, vaid andis Bosch`i numbrid, nii aju, õhumõõtja, kui pihustite omad. Neid numbreid võrreldes ja neid osi otsides, sattusingi lihtsalt juhuslikult BMW otsa, kes oli neid asju oma "kuuesel" ja "seitsmesel" kasutanud ja mis meil Eestis on suhteliselt levinud masin....
Reguleeritav bensurõhu regulaator pärineb Lancia Delta Turbo Integrale´lt ja ostsin uuena Bosch`i esindusest, kuna kasutatud sellist asja on Eestist vist suht lootusetu leida...
Tulles nüüd tagasi teemapüstitaja küsimuse juurde segu liigrikkuse kohta, siis tundub, et see süsteem ise, mis Ladale peale sai peale pandud, on lihtsalt üles öelnud. Mina alustaks sellest, et kontrolliks/mõõdaks üle temperatuurianduri ja õhumõõtja. Kui nende andurite väärtused mahuvad etteantud piiridesse, siis mõtleks edasi...
Hart Jürine.
P.S. Gaaz - Sulle üks pisike "kodune ülesanne" pritsimise ajastusest: - kuidas on võimalik, et Peugeot 205GTi-le (1,6, aasta ~1986) on võimalik peale panna BMW320e pealt pärit ( umbes 1985 a. ntx) mootoriaju ja asi töötab?
Üks masin on ju nelja-, aga teine kuuepütine....???