31-01-2006, 16:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2006, 16:09 PM ja muutjaks oli valdo.)
ants11 Kirjutas:Aga kuidas saate aru sellest lausest ning kuidas teha siis valmis selline ühendus. Peavoolulüliti peab olema mehhaaniliselt lülitatav, katkestama kõik vooluahelad (aku,süüde,generaator) ning seiskama mootori.
Akuga seotud ahelad jah. Generaator on aga Sul vaikimisi keres, st see ei ole kerega ühendatud mitte juhtme abil, vaid on füüsiliselt monteeritud mootori külge (mis on omakorda vasktrossi kaudu ühendatud autokerega).
Ehk siis massilüliti katkestab vaid aku vooluahela, generaatori ahel jääb tarvitite ahelatega seotuks.
Kui Sul on vooluahel, milles on hulk tarviteid ja kaks vooluallikat, siis ei ole võimalik ÜHE pealülitiga katkestada mõlema vooluallika ahelad, vaid ikka ühe ahelad. Autol on olukord sellevõrra lihtsam, et seisva mootori korral ei anna generaator teps mitte kohe voolu, st ta ei ole sel juhul vooluallikas. Seepärast ei ole generaatori juhtmetele mingit lülitit ka leiutatud/arendatud (mis oleks Sinu terminites TEINE pealüliti)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel