31-01-2006, 16:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-01-2006, 16:27 PM ja muutjaks oli valdo.)
ants11 Kirjutas:Ühesõnaga ja kokkuvõtlikult ei ole siis võimalik selline asi, et ühest peavoolu lülitist saaksin ma katkestada kõik ahelad, st aku, süüde ja genekas. Ikkagi on siis vaja teist lülitit vahele, millega katkestada ära teine vooluahel?(süüde, genekas)
Kui Sul on elektrisüsteem, kus on rohkem kui kaks tarvitit ning kaks vooluallikat, siis loomulikult on Sul vaja tarvitite eraldamiseks MÕLEMAST vooluallikast vaja KAHTE lülitit. Kummagi vooluallika jaoks.
Kui Sa mu eelmist vastust lugesid, siis vast said ka aru, et generaator on vooluallikas vaid juhul, kui ta ringi käib. Seisva mootori korral mitte. Seepärast ei ole liikuritel aretatud ka generaatori ahelasse mingit lülitit. Releepõhistel autodel (kus pooljuhttehnikat veel ei kasutatud) on nagunii generaator nii madalatel pööretel kui ka mootori seisu ajal tarvititest lahutatud relee lahutatud kontaktideseisuga.
Muide - süütelukust ja muudest lülititest PEAKS saama ka ilma massilülitita kõik tarvitid välja lülitada. St Sinu mainitud ühe pealüliti asemel on neid lüliteid hulgim. Seda küll korras eketrisüsteemi korral - samas kipub (eriti vanematel ja Vene masinatel) midagi kusagilt lagunema, keresse minema jms, mistõttu ohutuse mõttes oleks mõistlik akuga seotud ahelad ühest kindlast ja usaldusväärsest punktist välja lülitada. Sest aku on ka seisva mootoriga vooluallikas ning pealegi veel üliväikese sisetakistusega vooluallikas! Ja just selleks massilüliti olemas on...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel