25-02-2006, 15:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2006, 15:58 PM ja muutjaks oli valdo.)
kamee1 Kirjutas:Soovitan minna rallikrossile, seal uuri rallikrossi masinaid lähemalt. Tean, et on BMW 525 jagaja süsteem GAZ 52 mootorile peale pandud mingi vahetükiga ja jagaja töötab ilusti ka kõrgetel pööretel, annab efekti, kui pöörded tõusevad üle 4000 p/min.
Kas see mootor kannatab nii kõrgeid pöördeid? Mina nt tean, et 51 karburaatoril K-22Г on "jala" sees vedruga pöördepiirik, mis ei lase pööretel üle 2800 rpm tõusta. Et see on ohtlik mootorile. Max kiirus ja võimsus on ka sel autol antud ju 2800 rpm pealt...
Olen vanadelt autojuhtidel kuulnud, et isegi kiirusega 70 km/h ei tohi GAZ-51ga pikka maad sõita - võtab saaled läbi. Et ohutu on sõita pikki otsi kiirusega 60 km/h, ei enamat ning 70 km/h vaid lühiajaliselt...
Seda tean omastki kogemusest, et 51 mootor on üsna aeglasepöördeline - veab juba miski 800 rpm juures üsna stabiilselt ja vaikse jorinaga...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18