02-03-2006, 11:29 AM
Vabandust, kui minu sõnavõtt kellelegi ei meeldi - see ei pretendeeri mingile tõele vaid on minu isiklik arvamus.
Enamuse selliste seinast-seina laiatarbeajakirjade, mis antud teemaks olev ajakiri minu arvates on, majandusloogika on ikkagi enmuses maailmas selline, et kõik kulud peab katma reklaamiraha. Kaanehind kui selline läheb põhiliselt ikkagi müügi enda kulude katteks, kerge puhvri tekitavad tellijad. Selleks, et reklaamiklientidel oleks huvi antud ajakirjas ennast reklaamida, peab ajakiri olema võimalikult kättesaadav ja taskukohane igale huvilisele, kattuma otseselt reklaamipakkuja sihtrühmaga (mis sellise ei-liha-ega-kala ajakirja puhul on väga suur ja laialivalguv) ja olema ka siis sellest kõigest tulenevalt võimalikult suure tiraaziga. Sealt tuleneb aga see, et igasuguse kaanehinna suurendamisega väheneb antud ajakirja tiraaz ja ostjaskond veelgi ja väheneb järelikult ka reklaamikontaktide arv ja samasuguse reklaamieest selles ajakirjas tuleb küsima hakata vähem raha... järelikult ajakirja finantspool halveneb.
Puhtalt reklaamivabalt ja ainult kaanehinnast ennast majandavat ajakirja saab teha ikkagi vaid siis, kui tegu on otsesele sihtrühmale suunatud spetsiifilise ajakirjaga ja ostajaskond on nõus seda oma taskust üleval pidama... see aga eeldaks vastupidi just teemadevaldkonna kitsendamist, mitte laiendamist, sest ükski konkreetne sihtrühm ei ole nõus oma taskust finantseerima laiatarbeajakirja, kus temale suunatud vaid max 5lk.
Enamuse selliste seinast-seina laiatarbeajakirjade, mis antud teemaks olev ajakiri minu arvates on, majandusloogika on ikkagi enmuses maailmas selline, et kõik kulud peab katma reklaamiraha. Kaanehind kui selline läheb põhiliselt ikkagi müügi enda kulude katteks, kerge puhvri tekitavad tellijad. Selleks, et reklaamiklientidel oleks huvi antud ajakirjas ennast reklaamida, peab ajakiri olema võimalikult kättesaadav ja taskukohane igale huvilisele, kattuma otseselt reklaamipakkuja sihtrühmaga (mis sellise ei-liha-ega-kala ajakirja puhul on väga suur ja laialivalguv) ja olema ka siis sellest kõigest tulenevalt võimalikult suure tiraaziga. Sealt tuleneb aga see, et igasuguse kaanehinna suurendamisega väheneb antud ajakirja tiraaz ja ostjaskond veelgi ja väheneb järelikult ka reklaamikontaktide arv ja samasuguse reklaamieest selles ajakirjas tuleb küsima hakata vähem raha... järelikult ajakirja finantspool halveneb.
Puhtalt reklaamivabalt ja ainult kaanehinnast ennast majandavat ajakirja saab teha ikkagi vaid siis, kui tegu on otsesele sihtrühmale suunatud spetsiifilise ajakirjaga ja ostajaskond on nõus seda oma taskust üleval pidama... see aga eeldaks vastupidi just teemadevaldkonna kitsendamist, mitte laiendamist, sest ükski konkreetne sihtrühm ei ole nõus oma taskust finantseerima laiatarbeajakirja, kus temale suunatud vaid max 5lk.