08-03-2006, 01:15 AM
jaakh Kirjutas:... 1990 aasta suvel sain uue teh-abi auto gaz-52-04 raamil(pikk raam) sellel olid all kõik kahe vitsaga (vana tüüpi?) veljed ja tagavara ratta tarbeks küljele liigendiga alla kallutatav kinnitus. Tõsi tagavara ratta kinnituse serva külge oli pikenduseks keevitatud jupp plekki ja üks lisa kinnituspolt aga selle eemaldamisel oli asi identne ühe vana 51 raami külge kinni rooostetanud ratta kinnitusega (vana vedruga haakekonks ja raami tagaosas lisa tugevdused ning lisa tala). Paistaab, et nende gaz autode tootmise põhimõte on algusest lõpuni olnud selline, et auto külge läksid tükid mis parasjagu käepärast olid.
Ülikummaline.
Üldiselt ilmusid uut tüüpi (st ühe vitsaga) kuue auguga 51/52 veljed juba kusagil 1960ndate teisel poolel ning vähemalt 1970ndatel enam (kui paralleelselt valmistati 51 kõrval 52sid) ei oleks tohtinud vanatüübilisi velgi enam teha. Kõik tollased kataloogid näitavad ka ainult ja üksnes 52 velge (ühe vitsaga).
Sama lugu on varurattakinnitusega. Juba 1970ndate aastate alguse 51 kataloogid näitavad keerulise liigend-seadme asemel mutriga kinnitatavat "latakat".
Võib-olla sai tehnoabide valmistamise tehas oma detaile kusagilt tagumistest laojääkidest?
Muide - minu vanatüübilisel (mahakeerataval) varurattakronsteinil on see hoova-lingi süsteem puudu (puruks) - äkki kellelgi on see üle?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18