16-03-2006, 14:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2006, 14:08 PM ja muutjaks oli valdo.)
ants11 Kirjutas:Seoses jagajaga tekkis nüüd selline küsimus, et 51 originaaljagajal on otsas see pikk nn varras(parandage selle õiget nime), mis läheb õli pumpa. Originaalil on ta pandud kahe diftiga nii, et see varras või jalg annab mingil määral liikuma või siis loksuma(mite küll palju). Kas sellel on mingi eesmärk ka(liikumisel ma mõtlen) või võib panna selle jala ka jäigalt, et ta ei loksuks.
51 jagaja saab oma ülekande õlipumbalt selle võlii otsas asuvalt sälgult. Arvatavasti ei ole õlipumba võlli telg ja jagaja kinnituskoht plokil viidud piinliku täpsusega ühele teljele. Jäiga võllikinnituse korral hakkab ta ju juba vähimagi mittetelgsuse korral jagaja võlli murdma.
Tean vaid seda, et juba 1920ndate aastate Dodge'i mootoril oli säärane veidi liikuv tihvtühendus jagajal. Mille Liphart otse 1930ndatel üle võttis GAZi jaoks.
Ehk siis mina soovitan jätta selle ühenduse siiski veidi liikuvaks.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel