20-03-2006, 10:30 AM
Minu imestamise peale ei pea austatud lugejad nüüd omakorda imestama, aga mina imestan, et selliste asjade eest küsitakse raha.
Kunagi väljus tehasest tavaline auto, sellega sõideti kõik vajalikud sõidud ära. Loodetavasti arvestati selle auto ostu puhul ka amortisatsiooniga. Auto lagunes kasutamise käigus ära, seejärel pikendas keegi amortiseerunud ehk 0 väärtusega auto kasutamise võimalusi töötavate detailidega teiste autode küljest ja sõitis sellega veel mõnda aega. Teadaolevalt remonditud tarbeeseme väärtus ei tõuse kui seda remontida garantii alla mittekuuluvate varuosadega.
Mis võiks olla sellise asja hind: leida romulast 300 seeria BMW kere, toppida sinna alla Volga sillad ja Pobeda mootor, Lada tuled ja sisse Mosse istmed. Lisaks võiks selle rooste augud kleepida kinni ajalehe ja EPO liimiga, lõpuks võiks veel auto koduhoovis tolmuimejaga üle värvida ja pärast klaasid kaltsuga värvist puhtaks pühkida.
Kogu loo mõte on poliitiline, et katsuks tasapisi nõukogude mõtlemisest lahti saada - välismaa auto on parem kui nõukogude auto järelikult maksab rohkem kui samal tasemel Moskvitch.
Sellisel EMW-l on väärtus ainult ajastu "skulptuurina", sellisena tasub see panna seisma näiteks Järva-Jaani, sest valdavalt on tegemist nõukogude inimese autoga, või mõnda teise muuseumisse, kus see peegeldaks mingit ajastut ja mõtlemist. Seega "kunstihuvilisena" ma maksaks sellise eseme eest 9000 krooni, aga liiklusvahendina on selle väärtus 0 (null).
Kunagi väljus tehasest tavaline auto, sellega sõideti kõik vajalikud sõidud ära. Loodetavasti arvestati selle auto ostu puhul ka amortisatsiooniga. Auto lagunes kasutamise käigus ära, seejärel pikendas keegi amortiseerunud ehk 0 väärtusega auto kasutamise võimalusi töötavate detailidega teiste autode küljest ja sõitis sellega veel mõnda aega. Teadaolevalt remonditud tarbeeseme väärtus ei tõuse kui seda remontida garantii alla mittekuuluvate varuosadega.
Mis võiks olla sellise asja hind: leida romulast 300 seeria BMW kere, toppida sinna alla Volga sillad ja Pobeda mootor, Lada tuled ja sisse Mosse istmed. Lisaks võiks selle rooste augud kleepida kinni ajalehe ja EPO liimiga, lõpuks võiks veel auto koduhoovis tolmuimejaga üle värvida ja pärast klaasid kaltsuga värvist puhtaks pühkida.
Kogu loo mõte on poliitiline, et katsuks tasapisi nõukogude mõtlemisest lahti saada - välismaa auto on parem kui nõukogude auto järelikult maksab rohkem kui samal tasemel Moskvitch.
Sellisel EMW-l on väärtus ainult ajastu "skulptuurina", sellisena tasub see panna seisma näiteks Järva-Jaani, sest valdavalt on tegemist nõukogude inimese autoga, või mõnda teise muuseumisse, kus see peegeldaks mingit ajastut ja mõtlemist. Seega "kunstihuvilisena" ma maksaks sellise eseme eest 9000 krooni, aga liiklusvahendina on selle väärtus 0 (null).
Tõnu Piibur
5116265