28-03-2006, 11:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2006, 11:31 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Dzeiaar, tuleb vahet teha mudelitel 423 ja 423N, samamoodi 410 ja 410N. 402, 410 ja 423 on kõik fltaheadid ja need on kõik ka selle ilusa iluvõrega ning pika tagaukse liistuga. Sest sel hetkel muid detaile veel tootmises ei olnud. Alates mudeli 407 tekkimisest 1958 ja derivaatide 410N, 423N ja 411 ilmavalguse nägemisega võivad autodel olla erinevaid ehisdetaile. Et M-402 oli tootmises NLiidu mõistes peaaegu olematud 3 aastat, siis on flatheadiga õigeid autosid väga vähe tehtud ja veel vähem säilunud. Teine samaharuldane Mosse on 424 ja veel haruldasem 424E(ksport) ehk M-403 vagunid. 432 ehk 403 kaubikvagun vist pole Eestis väisanudki, või on mõned üksikud siia sattunud.
Kui panna Mossed harulduse ja vanuse pingeritta, siis minu arvamus oleks selline:
422 "woody wagon"
410
411
410N
423
424E
424
423N
432
430
ja siit edasi massimudelid. Kerest408 on juba tegu pisut vähem haruldastega, sest neid toodeti rohkem ja aega on möödas vähem.
EDIT:
Venelaste saidil on ka üks selge viga: Siin pole tegu mudeliga 430, vaid raudpolt mudeliga 432. Selgelt on näha M-403 rool ja sisepeegel. Nagu teada, siis suurim erinevus oligi ripp-pedaalid ja uuetüübiline roolisammas koos uue rooliga(ja esisild muidugi ka). Siit võiks tuletada mõtte, et sirge veerenniga universaal tekkis alles 1963 koos mudeli M-403 sünniga, mis tundub ka igati loogiline. Uue tuleseina ja poolraamide tegemise käigus ei olnud ju raske ka katusestantsi pisut kaasajastada.
Kui panna Mossed harulduse ja vanuse pingeritta, siis minu arvamus oleks selline:
422 "woody wagon"
410
411
410N
423
424E
424
423N
432
430
ja siit edasi massimudelid. Kerest408 on juba tegu pisut vähem haruldastega, sest neid toodeti rohkem ja aega on möödas vähem.
EDIT:
Venelaste saidil on ka üks selge viga: Siin pole tegu mudeliga 430, vaid raudpolt mudeliga 432. Selgelt on näha M-403 rool ja sisepeegel. Nagu teada, siis suurim erinevus oligi ripp-pedaalid ja uuetüübiline roolisammas koos uue rooliga(ja esisild muidugi ka). Siit võiks tuletada mõtte, et sirge veerenniga universaal tekkis alles 1963 koos mudeli M-403 sünniga, mis tundub ka igati loogiline. Uue tuleseina ja poolraamide tegemise käigus ei olnud ju raske ka katusestantsi pisut kaasajastada.