01-05-2003, 10:58 AM
täpsustan lugu: tõepoolest süütepooli praak kolbidele otse ei mõju, mõtlesin ikka süütesüsteemi üldiselt, mis kolbidele mõju avaldab (valed küünlad, süütehetk jne). aga see selleks. teemasse olgu veel niipalju öeldud, et mitte mingil juhul ei tohiks kasutada transistorsüüte süütepoole, sest see teeb kontaktidele ja kondekale väga ruttu ära (osadel gaz-idel on see peal - väga võimas pool, tavasüütesüsteemi kontaktid ei saa sellega hakkama). samuti ei tohiks nt mosu poolidelt variaatoreid ära võtta. lugu on selles, need süütepoolid on tegelt alla 12V pingele mõeldud. vene ajal, kui olid sitad akud, siis käivitamise hetkel autodel pinge ja voolutugevus langes nii palju, et süütepool ei saanud piisavalt. selleks oli selline seade, mis starteri andmise hetkel saatis umbes 12-2=10 volti otse, ilma variaatorit läbimata, poolile. kuna pool oligi UMBES sellise pinge peale arvestatud, oli käivitamine lihtsam. et nüüd sõidu ajal, kui pinge ikkagi 12 voldini tõusis, süütepool kannatada ei saaks, siis oligi pingetalandav variaator vahel. kui nüüd variaator ära võtta, siis töötab see 10 voldine pool stabiilselt 12 voldiga, mis mõistagi hea pole. siit aga idee kõigile: pange ise variaatoriga süütepooli juurde lüliti, mis käivitamise hetkel aku voolu otse poolile suunab. niipea, kui sikkel käib, tuleks nupp ümber lülitada, et vool jälle läbi variaatori läheks.