13-04-2006, 19:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-04-2006, 19:32 PM ja muutjaks oli künnimees.)
Loomulikult on sellel traktoril nelikvedu ja esimese diferentsiaali blokk.
Nelikveo lülitamiseks on vasakul pool kõige ääres kolme asendiga hoob.
1)Kui hoob on tõmmatud juhi suunas lõpuni, lülitub sisse tagasild.
2)Kui hoob lükata ettepoole, kuni vedruriiv piirama hakkab, lülitub tagasild välja.
3) Kui riiv üles tõsta ja hoob ettepoole lõpuni lükata,
hakkab kardaan pöörlema, sõltumata käigukangi ja reeversi olekust. See asend on vajalik ainult freesiga (võib olla ka tänavapuhastusharjaga) töötamisel, kui jõuvõtuvõll on lülitatud mootorist sõltuvaks, st tagasilla karteri vasakul küljel olev kang (fikseeritud stopperkruvi ja mutriga) on välja tõmmatud asendis.
Kui jõuvõtuvõll on veost sõltuv ja lükkad hoova riivist edasi, riskid jõuülekande purunemisega.
Esimese diferentsiaali blokeerimine toimub parempoolse äärmise kangi alla vajutamisel. NB! Esimest diferentsiaali tohib blokeerida ainult siis, kui traktor on sirgelt (roolist otseks keeratud), muidu jõuülekanne puruneb. Kuna diferentsiaali eriti tihti blokeerida pole tarvis (siiani peamiselt
põllu servast üles ronimisel mõnikord kasutatud), on nimetatud kang vedru abil automaatselt tagastuv, st. ei fikseeru alumises asendis.
Igaks juhuks meeldetuletus: kõik lülitused toimugu väljalülitatud siduri ja traktori paigalseisu ajal!
Ise olen traktorile pidanud lauajuppe rataste alla toppima ainult 1 kord
ja seda ka freesiga töötades, ehk ainult esiveoga põllul mütates.
P.S Üks tagantjärele naljakas lugu seoses selle esidiffri blokeerimisega.
Olin just jõudnud roolikarbis loksu normaalseks reguleerida (puksi lisamisega) ja selle traktorile monteerida. Differentsiaali blokeerimise
kangi vedru koos akualuse raamiga oli veel maas. Hakkasin siis rooli proovima: pool pööret keskasendist ühelepoole - edasi ei jõua, teiselepoole - sama lugu. Plaanisin juba roolikarpi uuesti maha võtta,
kui avastasin, et esimese diferentsiaal blokeerimishoob alumises asendis...
Nelikveo lülitamiseks on vasakul pool kõige ääres kolme asendiga hoob.
1)Kui hoob on tõmmatud juhi suunas lõpuni, lülitub sisse tagasild.
2)Kui hoob lükata ettepoole, kuni vedruriiv piirama hakkab, lülitub tagasild välja.
3) Kui riiv üles tõsta ja hoob ettepoole lõpuni lükata,
hakkab kardaan pöörlema, sõltumata käigukangi ja reeversi olekust. See asend on vajalik ainult freesiga (võib olla ka tänavapuhastusharjaga) töötamisel, kui jõuvõtuvõll on lülitatud mootorist sõltuvaks, st tagasilla karteri vasakul küljel olev kang (fikseeritud stopperkruvi ja mutriga) on välja tõmmatud asendis.
Kui jõuvõtuvõll on veost sõltuv ja lükkad hoova riivist edasi, riskid jõuülekande purunemisega.
Esimese diferentsiaali blokeerimine toimub parempoolse äärmise kangi alla vajutamisel. NB! Esimest diferentsiaali tohib blokeerida ainult siis, kui traktor on sirgelt (roolist otseks keeratud), muidu jõuülekanne puruneb. Kuna diferentsiaali eriti tihti blokeerida pole tarvis (siiani peamiselt
põllu servast üles ronimisel mõnikord kasutatud), on nimetatud kang vedru abil automaatselt tagastuv, st. ei fikseeru alumises asendis.
Igaks juhuks meeldetuletus: kõik lülitused toimugu väljalülitatud siduri ja traktori paigalseisu ajal!
Ise olen traktorile pidanud lauajuppe rataste alla toppima ainult 1 kord
ja seda ka freesiga töötades, ehk ainult esiveoga põllul mütates.
P.S Üks tagantjärele naljakas lugu seoses selle esidiffri blokeerimisega.
Olin just jõudnud roolikarbis loksu normaalseks reguleerida (puksi lisamisega) ja selle traktorile monteerida. Differentsiaali blokeerimise
kangi vedru koos akualuse raamiga oli veel maas. Hakkasin siis rooli proovima: pool pööret keskasendist ühelepoole - edasi ei jõua, teiselepoole - sama lugu. Plaanisin juba roolikarpi uuesti maha võtta,
kui avastasin, et esimese diferentsiaal blokeerimishoob alumises asendis...