05-05-2006, 23:43 PM
No horisontaalkarpad tulevad kõigepealt meelde Volvodelt ja Saabidelt.
Aga üldisemalt nii,et on olemas horisontaal(voolu)karpad ja vertikaalasetusega karpad.Viimased aga jagunevad kaheks.Lihtsaim viis nende määratlemiseks see,et vaadata kus nad sisselaske kollektori suhtes asetsevad.Kas kollektori all(näit.Ford/Gaz-A,AA,AAA ja nende modifikatsioonid,ZIS-5 ja varajaneZIS-150/151,näited toodud teadlikult vene masinate varal))sel puhul tegu nn."ülesvoolu"karburaatoriga,või kõigile tuntud kollektori peal olev,nn."allavoolu"karpa.Varajaseim neist vast see ülesvoolu karpa,kuna andis võimaluse kasutada ujukiruumi täitmiseks isevoolu-nagu tsiklil-mootoril polnud bensiinipumpa,polnud vajagi.(Jah, ZIS-idel oli) Ajaloos on kolm erinevat asetust aga erinevatel tootjatel leidnud samaaegset kasutust,vast kollektori all asetsev kadus neist varem.
Tervitades,Flanagan
Aga üldisemalt nii,et on olemas horisontaal(voolu)karpad ja vertikaalasetusega karpad.Viimased aga jagunevad kaheks.Lihtsaim viis nende määratlemiseks see,et vaadata kus nad sisselaske kollektori suhtes asetsevad.Kas kollektori all(näit.Ford/Gaz-A,AA,AAA ja nende modifikatsioonid,ZIS-5 ja varajaneZIS-150/151,näited toodud teadlikult vene masinate varal))sel puhul tegu nn."ülesvoolu"karburaatoriga,või kõigile tuntud kollektori peal olev,nn."allavoolu"karpa.Varajaseim neist vast see ülesvoolu karpa,kuna andis võimaluse kasutada ujukiruumi täitmiseks isevoolu-nagu tsiklil-mootoril polnud bensiinipumpa,polnud vajagi.(Jah, ZIS-idel oli) Ajaloos on kolm erinevat asetust aga erinevatel tootjatel leidnud samaaegset kasutust,vast kollektori all asetsev kadus neist varem.
Tervitades,Flanagan