06-05-2006, 11:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-05-2006, 11:43 AM ja muutjaks oli valdo.)
Valge suits viitab reeglina selgelt veele ja klapisääretihendeid vast ei ole mõtet esialgu üldse süüdistada.
Vaata õlikorgi alla, kas Sul seal emulsiooni on? Kui on, siis on selge, et vett on kusagilt õli hulka sattunud. See võib olla toimunud kas ebatiheda plokikaanetihendi vahelt või siis plokis/kaanes oleva pisiprao kaudu.
Kui valge suits jätkub ja/või emulsioon tekib ka peale õlivahetust, siis on asi lõplikult selge. Sel juhul soovitan kõigepealt plokikaas maha võtta. Paremal juhul on süüdlaseks "väsinud" tihend, halvemal juhul on miskil põhjusel (nt mootori ülekuumenemine mingil hetkel) aga kaane kõveraks ajanud ning see ei saagi tihedalt enam ploki peale minna. Sel juhul aitab kas kaane siledaks lihvimine (on olemas meistrid, kes seda teevad) või kaane vahetamine.
Praoga on juba keerulisem lugu. See tuleb esiteks avastada, teiseks aga kinni keevitada, kuid igasugune keevitamine jätab plokile/kaanele sisepinged. Seega peaks ka seda lõõmutama... Aga noh, oma ala epstsid teevad ka neid töid.
Vaata õlikorgi alla, kas Sul seal emulsiooni on? Kui on, siis on selge, et vett on kusagilt õli hulka sattunud. See võib olla toimunud kas ebatiheda plokikaanetihendi vahelt või siis plokis/kaanes oleva pisiprao kaudu.
Kui valge suits jätkub ja/või emulsioon tekib ka peale õlivahetust, siis on asi lõplikult selge. Sel juhul soovitan kõigepealt plokikaas maha võtta. Paremal juhul on süüdlaseks "väsinud" tihend, halvemal juhul on miskil põhjusel (nt mootori ülekuumenemine mingil hetkel) aga kaane kõveraks ajanud ning see ei saagi tihedalt enam ploki peale minna. Sel juhul aitab kas kaane siledaks lihvimine (on olemas meistrid, kes seda teevad) või kaane vahetamine.
Praoga on juba keerulisem lugu. See tuleb esiteks avastada, teiseks aga kinni keevitada, kuid igasugune keevitamine jätab plokile/kaanele sisepinged. Seega peaks ka seda lõõmutama... Aga noh, oma ala epstsid teevad ka neid töid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18