06-05-2003, 22:06 PM
Loodan et saan järgnevaga natuke selgust majja tuua Gaz 21 automaatkasti asjus.
Ükspäev juhtus kätte selline huvitav raamat Mosse 401, Pobeda ja Gaz 21 hooldamisest ja ehitusest ning jäi silma üks huvitav lõik.
Tsitaat E.Antoni 1957 aasta raamatust\"Amatöörautojuhi käsiraamat\":
Sõiduautol \"Volga\" on tehniliseks uuenduseks automaatne käikude vahetamine sõltuvalt liikumise kiirusest ja tee tõusust või langusest. Automaatne käiguvahetus kergendab tunduvalt auto juhtimist. Paigalt ärasõidul tuleb teha vaid kolm liigutust: 1)lülitada võtme abil süüde(samal ajal käivitub ka mootor)2) panna käigukang edasiliikumise asendisse, 3)vajutada jalaga gaasipedaalile. Kõik muu teostub automaatselt. Peale selle on \"Volgal\" kasutamisel tsentraalne määrimine. Vastavale pedaalile jalaga surudes määritakse korraga 16 määrdepunkti. Tsentraalse määrimisel jääb ära auti šassi määrimine käsitsi määrdepritsi abil.\"
Vaatasin ka raamatu käigukasti puudutava osa üle aga rohkem Volga automaatkasti ei puudutata.
:wow
Ükspäev juhtus kätte selline huvitav raamat Mosse 401, Pobeda ja Gaz 21 hooldamisest ja ehitusest ning jäi silma üks huvitav lõik.
Tsitaat E.Antoni 1957 aasta raamatust\"Amatöörautojuhi käsiraamat\":
Sõiduautol \"Volga\" on tehniliseks uuenduseks automaatne käikude vahetamine sõltuvalt liikumise kiirusest ja tee tõusust või langusest. Automaatne käiguvahetus kergendab tunduvalt auto juhtimist. Paigalt ärasõidul tuleb teha vaid kolm liigutust: 1)lülitada võtme abil süüde(samal ajal käivitub ka mootor)2) panna käigukang edasiliikumise asendisse, 3)vajutada jalaga gaasipedaalile. Kõik muu teostub automaatselt. Peale selle on \"Volgal\" kasutamisel tsentraalne määrimine. Vastavale pedaalile jalaga surudes määritakse korraga 16 määrdepunkti. Tsentraalse määrimisel jääb ära auti šassi määrimine käsitsi määrdepritsi abil.\"
Vaatasin ka raamatu käigukasti puudutava osa üle aga rohkem Volga automaatkasti ei puudutata.
:wow