23-05-2006, 10:06 AM
denis23 Kirjutas:Tead, ära kunagi ütle nii. Venemaa on suur. Näiteks on selline linn nagu Arzamas-16 (kodanikunimega Sarov). see on koht kus tehti NLiidu kõik tuumapommid. Kuni tänase päevani kinnine territoorium. Arvan et 50-ndatel aastatel eraautode kontsentratsioon seal oli sadades kordades kõrgem kui mujal. Ei oska Pobedade kohta öelda aga Volgade osas tegemist on tõelise paradiisiga. Seda enam et Sama ainult väiksemal määral kehtib kõikide NLiidu akadeemlinnakute ning muude kinniste linnade kohta. Pluss lääne Pobedad. Selline seisund on lääne autodele täiesti tavaline. Olen ka paremas seisundis sama vanu autod näinud.
Ma usun, et kinnistes nn "tuumalinnades" liikus kõike. Aga kas need seal veel alles on... kahtlen. Venemaa Pobi-huvilised oleks üht-teist välja kaevanud. (Jutt käib endiselt 1948-49.a. v.l. autodest.) Mina ei ole selle ajastu Pobidest näinud Venemaa poolt pärinenuna ühtki fotot seni...
Loomulikult ei ole sellise auto olemasolu välistatud ja siis selle omanikuga kontakti saanuna on mul suur rõõm Prantsuse konjak ära kinkida, nagu lubasin (vt mu eelmist postitust)
Mis puudutab Pobedade eksporti, siis N.Liidust välja hakkasid nad minema alates 3. seeiast ehk 1955. aastast. Erandiks oli Soome, kuhu sattus neid väikeses koguses ka alates 1951. aastast, nt üks Helngi taksofirma kuulus N.Liidule ja opereeris Pobedadega. Aga ma ei tea, et nende hulgas oleks olnud ainumaski 1948-49.a. auto (olen üsna veendunud, et nende aastakäikude autosid ei sattunud ka Soome mitte).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel