23-05-2006, 11:41 AM
miilits Kirjutas:Jutt pole päris teemakohane, kuid siiski Jawa-st.Kas teate, et 638 viimastel variantidel toimub õli ja kütte segamine karburaatoris st paaki valame puhta bensiini ja õlipaaki 2-taktilise õli.
Muide kõikide Jawade ka vanemate juppe võib küsida Jawa-sid müüvate kaupmeeste käest, näiteks vanema tüübi uus summuti maksab 700-EEK.
Dosaatorpumpadega mudelitel (ehk nn. Oilmaster-süsteem) on väntvõlli vasakpoolsesse otsa monteeritud õlipump, mis doseerib õli vastavalt segusiibri asendile ja mootori pööretele. 638-l seda ei olnud, ilmus alles 640 mudelil, aga ka selle puhul on valida tava- ja dosaatorpumbaga variandi vahel. Kuna aga mootorid on peaaegu sama konstruktsiooniga, siis on võimalik dosaatorpumpa ka 638-le paigaldada.