23-05-2006, 12:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2006, 13:26 PM ja muutjaks oli denis23.)
millegipärast just vabaturumajanduse riikides on säilinud oluliselt rohkem autosid kui meil oli neid 90-ndate alguses.
Ma arvan et kui vabaturumajandust (ning sellega kaasnevat odavate autode uputust) poleks tulnud siis kõik need 90-ndate alguses ringi sõitnud ideaalkorras autod oleksid edasi ringi sõitnud kuni ühel hetkel ei muutunud vanarauaks. Umbes selline saatus ootaski kõike need Maibachid, Horchid jne mis krooniaja tulekuks reeglina olid niivõrd rapitud et ongi enamusel oli ainult ainult ümberkeevitatud raam ja iluvõre originaalist alles.
Teine asi mis oleks toimunud nii kui nii sõltumata riigikorrast on see et nende autode esimesed omanikud kelle sünniaasta jäi enamuses 1915-1935 ei saanud paraku oma autodega enam hakata ning autod hakkasid paremal juhul sattuma teiste kätesse ning halvemal juhul lihtsalt jäid vedelema kuskil hoovis. Mina mäletan kuidas meil seal Sütiste tn. kandis seisis üks must ekspordi variant volga II seeria mis aeglaselt aga kindlalt ideaalautost rusuks muutus. Sama moodi ka minu auto omanik, rahu tema põrmule, kes oli 36 aastasena sellle auto ostnud ning olnud selle omanik üle 40 aastat müüs seda maha raske haiguse ning kõrge vanuse tõttu. Ning kahtlen selles et nliidu tingimustes oleks keegi antud auto ostnud selleks et panna garaazi seisma lihtsalt oma armastuse vana autode pärast. Ikka oleks minu volgat ees oodanud kas või kartuli vedamine turule või eratakso saatus, ehk see sama teekond mis tavaliselt jäi nende vanade volgade viimaseks.
Ma lugesin, ainult siin foorumus meil on 30 M20, neist peaaegu kümme on I seeria. Enamus neist autodest on just vene ajal räigelt ümberehitatud ning kulunud. Kui poleks eesti aega tulnud mitte ükski neist ei oleks ma arvan 90-ndad üleelanud. Ja see et mõni auto on välismaale läinud on minu meelest täiesti ok. Minu meelest, on tervitatav kui auto saab kuhugi müüa ja asemele osta midagi meie maal haruldasemat. Uskuge mind selle 80 000 EEK eest mis see 1955 a. Pobi hind oli saab läänes sarnases sõidukorras palju palju huvitavaid sõidukeid, ka vanemaid ja haruldasemaid. keegi ei keela ju need tolli- ning maksuvabalt siia tuua kas või teise maailma otsast. Minu meelest ongi tore et ei pea nüüd piirduma Volga-Pobeda-Mosse valikuga vaid saada just see auto mis tahad.
Ma arvan et kui vabaturumajandust (ning sellega kaasnevat odavate autode uputust) poleks tulnud siis kõik need 90-ndate alguses ringi sõitnud ideaalkorras autod oleksid edasi ringi sõitnud kuni ühel hetkel ei muutunud vanarauaks. Umbes selline saatus ootaski kõike need Maibachid, Horchid jne mis krooniaja tulekuks reeglina olid niivõrd rapitud et ongi enamusel oli ainult ainult ümberkeevitatud raam ja iluvõre originaalist alles.
Teine asi mis oleks toimunud nii kui nii sõltumata riigikorrast on see et nende autode esimesed omanikud kelle sünniaasta jäi enamuses 1915-1935 ei saanud paraku oma autodega enam hakata ning autod hakkasid paremal juhul sattuma teiste kätesse ning halvemal juhul lihtsalt jäid vedelema kuskil hoovis. Mina mäletan kuidas meil seal Sütiste tn. kandis seisis üks must ekspordi variant volga II seeria mis aeglaselt aga kindlalt ideaalautost rusuks muutus. Sama moodi ka minu auto omanik, rahu tema põrmule, kes oli 36 aastasena sellle auto ostnud ning olnud selle omanik üle 40 aastat müüs seda maha raske haiguse ning kõrge vanuse tõttu. Ning kahtlen selles et nliidu tingimustes oleks keegi antud auto ostnud selleks et panna garaazi seisma lihtsalt oma armastuse vana autode pärast. Ikka oleks minu volgat ees oodanud kas või kartuli vedamine turule või eratakso saatus, ehk see sama teekond mis tavaliselt jäi nende vanade volgade viimaseks.
Ma lugesin, ainult siin foorumus meil on 30 M20, neist peaaegu kümme on I seeria. Enamus neist autodest on just vene ajal räigelt ümberehitatud ning kulunud. Kui poleks eesti aega tulnud mitte ükski neist ei oleks ma arvan 90-ndad üleelanud. Ja see et mõni auto on välismaale läinud on minu meelest täiesti ok. Minu meelest, on tervitatav kui auto saab kuhugi müüa ja asemele osta midagi meie maal haruldasemat. Uskuge mind selle 80 000 EEK eest mis see 1955 a. Pobi hind oli saab läänes sarnases sõidukorras palju palju huvitavaid sõidukeid, ka vanemaid ja haruldasemaid. keegi ei keela ju need tolli- ning maksuvabalt siia tuua kas või teise maailma otsast. Minu meelest ongi tore et ei pea nüüd piirduma Volga-Pobeda-Mosse valikuga vaid saada just see auto mis tahad.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
