01-06-2006, 09:02 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-06-2006, 09:20 AM ja muutjaks oli v6sa.)
XTA Kirjutas:...6 rattaga T-150K väetiselaoturiga. Ekspert Sillu andmeil päris haruldane asi.
Haruldane kohe kindlasti
Aga samas üsna mõistlik lahendus - topeltsild taga võimaldab põldu tapmata kanda üsna suurt koormust. Samuti on raamjuhitava masina topeltsilla lohisemine pööretel väike.
Kas on 6x6 või vähem vedavaid papusid?
Kui see saladus pole, siis kuskandis sihuke isend pesitseb?
Üks kohandatud laotur veel,
tabatud töökoja õuel.
Kahjuks läksid ülejäänud pildid surnud bittide maale
Aluseks on tavaline kallurMAZ. Tagasild on originaal, tagaratasteks T-150K kohandatud rattad. Eriti huvitavaks tegi selle masina elektriajami kasutamine etteandekonveieri ja laotusketaste pöörlemapanekuks. Laoturi originaalajam on teatavasti hüdraulikal. Elektri tootmiseks oli jõuvõtuvõlli otsa pandud vahelduvvoolugeneraator, mis tootis vajaliku voolu. Pardapinge 380 V Pinge tagamiseks oli lihtne variaatoriga süsteem, mis hoidis generaatori pöörded vajalikus vahemikus mootori pöörete muutumisel. Laotusketaste ajamiks oli 3faasiline asünkroonmootor, mis oli otse generaatoriga ühendatud. Kui generaator pöörles, pöörlesid ka kettad...
Aga etteandekonveieri kiiruse (ja sellega ka laotusnormi) reguleerimiseks oli hobielektroonikust autojuht sagedusmuunduriga regulaatori ehitanud. Kõige hämmastavam oli, et see süsteem tõesti töötas, hoolimata teatavast sageduse kõikumisest, piisavalt täpselt. Antud masinaga väetatud põllud olid sama kvaliteetselt töödeldud, kui samas ettevõttes töötavate lääne masinatega töödeldud põllud.
Samale masinale pandi 2003 ka JD navigeril põhinev juhiabisti. See oli üsna omapärane vaatepilt: Vene MAZ, KRAZ-i laotur ja kaasaegne, tol ajal turuliidri juhiabisti süsteem Kahjuks pole mul pilti viimase aasta töösuvest, kui see süsteem töötas ja edukalt.
Kahjuks oli firma sunnitud antud masina kasutamisest loobuma, kuna maanteel liikumiseks vajalikku ülevaatust selline hübriid ei saanud...