mida arvata sellisest Pobedast?
#5

valdo Kirjutas:
Alts Kirjutas:Kas Zimi tagasillast v6is ka  mingi eelis olla (ylekandearvust tulenevalt vms.)? V6i oli tegemist lihtsalt n6ukaaegses defitsiidis toimunud h2dakohandmisega?

ZIMil kasutati N.Liidu sõiduautotööstuses esimesena koormamata pooltelgi (nagu hiljem 21-24stel Volgadel jt). See tegi tagasilla töökindlamaks ja remondi lihtsamaks.

Pobi poolkoormatud poolkoormatud pooltelgedel on nimelt väga nõrk koht rummu ja telje ühendus. Rumm käib seal nimelt kiiluga koonusistuga võlli otsa ning selle ühenduse lahtiloksumisel on äärmiselt halvad tagajärjed. Logisev rumm nimelt kipub põhjustama poolteljeotsa murdumist ning murdunud telge saab vahetada vaid silda alt ära võttes ning keskelt kolmeks võttes. Nimelt on telg tehtud Pobil ühes tükis diferentsiaali hammasrattaga ning selle saab kätte ainult peaülekande seest...

Pobi tagasild on peaaegu üksühele üle võetud "emka" tagasillast ning see omakorda 1933.a. Ford V8-40 tagasillast. Muide - kui muu emka/Pobi on viidud meeterkeermele, siis tagasild mitte - isegi kõik kinnituspoldid/-murtid on seal eranditult tollmõõdus. Võibolla ei andnud kiired tähtajad aega GAZi tehases silda "meetrile" ümber viia... Usun ka seda, et kui Stalin oleks 1944-45 andnud Pobi konstrueerimiseks rohkem aega, siis oleks Pobile kohandatud mingi koormamata pooltelgedega tagasild; kuna aega aga polnud, siis "laenati" see emkalt nagu 1. seeria käigukastki.

Muide - Pobi algses juhendis on rasvaselt rõhutatud, et kokkupandud tagasilla rummude keskmutreid tuleb peale kokkupanekut järelpingutada ning nende pingust pidevalt kontrollida...

Tean paljusid, kes on Pobi tagasilla rikke järel algse silla peale vihastanud ning asendanud selle Volga sillaga. Nende puudumisel ning ZIMi silla olemasolul võidi see asendada ka sellega. Pole just meeldivaim perspektiiv jääda murdunud tagasillaga teele ning ilma võimaluseta masinat ka slepis ära vedada...
Lugesin kirjutist ja avastasin mõningad ebatäpsused.Et olla täpne ja mitte eksida siis läksin ja tõin autost ära Anohhini
Pobil ja GAZ-AA/MM kasutati veerandkoormatud pooltelgi
Poolkoormatud poolteljed olid kasutusel alates M-400 kuni 2140ni
ZIM-il, ZiS-110,kõikidel Volgadel ja tagaveolistel Ladadel
Koormamatta pooltelgi kasutati ja kasutatakse veoautodel.
Kui näiteks 51-lgi võtta pooltelg välja siis ratas jääb autole ikkagi alla,ainult,et auto ei suuda ise liikuda.Pole iialgi ühelgi mossel,ladal ja volgal sellist varianti kohanud.
Tervitades,Flanagan
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne