15-06-2006, 13:59 PM
Armsad sõbrad!
Palun registreeruge keemiaõpetaja juurde konsultatsioonile!!!
Kordan siin veel kord üle, et oktaanarv näitab kütuse detonatsioonikindlust, ehk mida suurem number, seda kvaliteetsem on kütus ja seda vähem tekib mootoris detonatsiooni.
Mina tangin oma vanatehnikasse ainult 98 oktaanarvulist kütust ja imestan kuidas kõrval luksusautode omanikel pole selleks paari lisasenti ja tangivad 95 bensiini. 98 bensiiniga sõites väheneb ka kütusekulu ja kogusummas on rahaline kulu sama, mootor töötab korralikumalt ja säilib puhtana. Kiirendus on märksa etem.
Igapäeva autos sõidan gaasiga. Gaasil küll ei saa oktaanarvu mõõta sarnaselt bensiiniga, kui saaks, siis oleks gaasi oktaanarv üle 100, seega veelgi detonatsioonikindlam.
Kõikidel autodel on määratud, millisest oktaanarvust madalamat kütust ei tohi kasutada. Kui M400 raamatus on öeldud, et sõidab bensiiniga A-66, siis tähendab see seda, et sellest madalamaga ei tohi sõita, küll aga säilib mootor ja loodus puhtamana, kui sõita kütusega 98.
Palun registreeruge keemiaõpetaja juurde konsultatsioonile!!!
Kordan siin veel kord üle, et oktaanarv näitab kütuse detonatsioonikindlust, ehk mida suurem number, seda kvaliteetsem on kütus ja seda vähem tekib mootoris detonatsiooni.
Mina tangin oma vanatehnikasse ainult 98 oktaanarvulist kütust ja imestan kuidas kõrval luksusautode omanikel pole selleks paari lisasenti ja tangivad 95 bensiini. 98 bensiiniga sõites väheneb ka kütusekulu ja kogusummas on rahaline kulu sama, mootor töötab korralikumalt ja säilib puhtana. Kiirendus on märksa etem.
Igapäeva autos sõidan gaasiga. Gaasil küll ei saa oktaanarvu mõõta sarnaselt bensiiniga, kui saaks, siis oleks gaasi oktaanarv üle 100, seega veelgi detonatsioonikindlam.
Kõikidel autodel on määratud, millisest oktaanarvust madalamat kütust ei tohi kasutada. Kui M400 raamatus on öeldud, et sõidab bensiiniga A-66, siis tähendab see seda, et sellest madalamaga ei tohi sõita, küll aga säilib mootor ja loodus puhtamana, kui sõita kütusega 98.
Tõnu Piibur
5116265